Reklaam sulgub sekundi pärast

Kuldnõela võitja Aivar “Antonio” Lätt tuleb välja uue projektiga: muutusteks ei piisa vaid ühest mudelist

NADA x LUKS ühine kollektsioon
NADA x LUKS ühine kollektsioon — FOTO: Sandra Luks

2013. aasta Kuldnõela võitja, kauaaegne Baltmani brändijuht ja peadisainer Aivar "Antonio" Lätt toob Tallinn Fashion Weeki lavale uue projekti Notably Absent Designer Aspirations ehk lühidalt NADA.

Pärast rohkem kui 20-aastast kogemust moeäris ning paljude vastamata küsimuste tekkimisel jätkusuutliku moe teemadel, arvas Antonio, et nüüd on aeg küps asjaga ka tõsisemalt tegelema hakata. "Ma arvan, et jätkusuutliku moe väärtusahelas on palju erinevaid mudeleid, mida uurida, mõned neist on väga tuntud, nagu näiteks upcycling. Mõned mitte nii väga, nagu näiteks mitmed made-to-order ehk MTO-mudelid," ütleb Antonio. Mood on ülemaailmne mitme triljoni euro suurune äri, millel on märkimisväärne keskkonna ja sotsiaalne jalajälg. Antonio sõnul ei piisa muutusteks ainult ühe mudeli kasutamisest.

NADA asutati, et uurida erinevaid võimalusi aeglases, jätkusuutlikus ja eetilises moes. Brändi käekirjaks on ajatu stiil, kvaliteetsed materjalid, peen viimistlus ning vastutustundlik tasakaal pakkumise ja nõudluse vahel. Kõik NADA tooted on hooajatud ja valmistatud eesmärgiga maksimeerida toote disainiväärtust ning eluiga. NADA pakub garderoobi, mida saab jooksvalt täiendada, et anda klientidele võimalus osta vähem, kuid paremaid tooteid, kandes oma lemmikrõivaid kauem.

"Notably Absent Designer Aspirations" tähendab, et brändi eesotsas ei ole ega saa kunagi olema ühte "staardisainerit", vaid me toetume suuresti teiste loomeinimestega tehtava koostöö jõule ja ideele, demokratiseerides seega moetööstust.

Esimene koostöö on NADA ja moedisaineri Sandra Luksi brändi LUKS vahel, seega sai nimeks NADA x LUKS.

NADA x LUKS ühine kollektsioon
NADA x LUKS ühine kollektsioon — FOTO: Sandra Luks

LUKS ühendab endas kvaliteeti, esteetikat, kantavust ja vastutustundlikkust. Sandra näeb taaskasutust loomingulise potentsiaali allikana. Ta on mitmekülgne disainer, kes peab lugu kvaliteedist ja otsib alati uusi võimalusi materjalidega eksperimenteerimiseks ja eriliste toodete loomiseks. Ta usub jätkusuutlikku moodi, mis on unikaalne, funktsionaalne ja kestev. Ta soovib, et ta looming inspireeriks inimesi aeglase moe suunas mõtlema ja oma väärtusi läbi riiete edasi kandma. 

LUKS kollektsioonid sünnivad peamiselt teksamaterjalist, mis on läbi rebimise, punumise ja õmblemise saanud uue vormi eriliste ja kantavate disaintoodete näol. Vanade teksade niiditasandile lammutamine annab võimaluse ootamatuks materjaliloomeks, mis kannab endas keskkonnateadlikku mõtlemisviisi koos funktsionaalsuse ja unikaalsusega.

NADA x LUKS ühine kollektsioon uurib moe jätkusuutlikkuse kahte külge ja esteetilist paradigmat, mis tekib kahe erineva metoodika MTO (made to order- tellimuse peale) ja upcycling’u sünteesimisel.

NADA rätsepatöö on valmistatud kvaliteetsetest kangastest, mis oma päritolult on ületoodetud või suurtest Euroopa moemajadest üle jäänud. LUKS teksad, jakid ja kleidid on valmistatud ühendades deadstock denim´i ümbertöödeldud teksapükstega. Ükski teise ringi püksipaar ei lähe raisku, näiteks teksade värvlid muutuvad jakkideks ja vestideks ning isegi ülejäänud niit ja kangaribad saavad uue elu meisterlikult taasloodud pitsi näol.

Kudumid on valmistatud Monzas Itaalias parimast kašmiirist ning pidžaamastiilis topid ja püksid on jätkusuutlikust ecovero viskoosist, mis on trükitud ja kootud Comos Itaalias. Kõik tooted on disainitud Eestis ning toodetud Euroopas.

Piletid NADA X LUKS 18. aprillil toimuvale moeetendusele Kalev spaas on saadaval Fientas: https://fienta.com/et/tallinn-fashion-week-85022