3 SUURIMAT VIGA, MIDA NAISED peale söömist teevad

7 kommentaari
3 SUURIMAT VIGA, MIDA NAISED peale söömist teevad

Alati, kui me midagi sööme, tuleb organismil see ka läbi seedida ning selleks vajab keha aega. Et kõik toitained saaksid ilusti organismi imenduda, vajab seedesüsteem keskendumist ning mida suurem söögikord, seda kauem seedimisprotsess kestab.   Oma ainevahetust on võimalik ise kiirendada ja täpselt samamoodi võivad teatud tegevused seda ka hoopis pärssida.

Alati, kui me midagi sööme, tuleb organismil see ka läbi seedida ning selleks vajab keha aega. Et kõik toitained saaksid ilusti organismi imenduda, vajab seedesüsteem keskendumist ning mida suurem söögikord, seda kauem seedimisprotsess kestab.  

Oma ainevahetust on võimalik ise kiirendada ja täpselt samamoodi võivad teatud tegevused seda ka hoopis pärssida.

Allpool on välja toodud kolm suurimat viga, mida naised peale söömist teevad – just need muudavad seedetegevuse aeglasemaks ning võivad põhjustada ka kõhuhädasid. 

1. Magamaminek vähem kui tund aega peale sööki

Söömise ja magamamineku vahele võiks jääda vähemalt kaks tundi, ideaalis aga kolm. Põhjus on lihtne – organism peab jõudma toidu enne uinumist ära seedida. Seedimata toit võib põhjustada puhitust, kõrvetisi ja teisi seedimisega seotud tervisehädasid. Ka lisakilod on kerged tulema, kui vahetult peale sööki magama minna.

Kui tunned õhtul hilja, et kõht on tühi, siis söö ära üks banaan või peotäis pähkleid. Ka 30 grammi juustu, väike tops kodujuustu, paar datlit või kuivatatud viigimarja täidavad kõhtu ja seedivad kiiresti.

2. Sa lähed kohe peale suurt söögikorda trenni

Vahetult peale sööki ei tohiks kindlasti trenni minna, sest nii ei saa organism toitu korralikult seedida. Selleks et toidus leiduvad toitained jõuaksid imenduda ja toit saaks ära seedida, pead sa oma kehale aega andma. Trenn ja raske füüsiline töö võiksid olla sinu päevakavas paar tundi enne või peale suuremat söögikorda. 

Trenni ei tohi minna tühja ega ka liiga täis kõhuga. Enesetunne peab olema hea, energiat peab jaguma ja kõhus ei tohi olla rasket tunnet, mis peale suurt söömaaega tulema kipub.

3. Vedeliku tarbimine söömise ajal ja kohe peale seda

Maomahlad aitavad toitu seedida ning vedelikku juues kaovad soolestikust seedeensüümid, mis aitavad seedimist kiirendada. Juues toidu kõrvale liigselt vedelikke, segame sapi ja maohappe looduslikku koostist, mille tagajärjel aeglustubki kogu seedeprotsess. Vedelikku võiks tarbida poolteist kuni kaks tundi peale sööki!

Süüa tuleb aga nii, et toit muutuks suus vedelaks. Mälumisel on seedeprotsessi juures väga oluline roll – mida paremini on toit läbi mälutud, seda lihtsam on organismil vitamiine ja mineraalaineid omastada ja toitu seedida.

Allikas: shape.com