4 KÕHUTÜÜPI: milline kõht on sinul ja kuidas sellest vabaneda?

15 kommentaari
4 KÕHUTÜÜPI: milline kõht on sinul ja kuidas sellest vabaneda?

Kui sa soovid pidada dieeti, eesmärgiga saada endale ilus ja trimmis kõht, siis esmalt peaksid teadma, kuidas on rasvad sinu kõhule üldse kogunenud.

Kui sa soovid pidada dieeti, eesmärgiga saada endale ilus ja trimmis kõht, siis esmalt peaksid teadma, kuidas on rasvad sinu kõhule üldse kogunenud.

On mitu erinevat tüüpi kõhtu, mis kõik on tekkinud erineval moel. Kui sinul juhtub vöökohal olema lisakilosid, millest vabaneda soovid, siis loe, kas tunned allpool toodud nimistus ära enda kõhukese.

 

1. Kõht, mis näeb välja nagu tühi rehv
Selline kõht tekib tavaliselt istuva eluviisiga. Olukorra muudab halvemaks ka liigne magusa tarbimine, mis aitab rasval vöökohale koguneda.

Lahendus: Parim viis sellisest kõhust vabanemiseks on lõpetada magusa ning alkoholi liigne tarbimine ja teha tutvust hoopis tervisliku toiduga. Proovi leida ka aega liikumiseks. Vali näiteks lifti asemel trepid või mine hommikul ühistranspordiga tööle sõites üks peatus enne oma tavapärast peatust maha, et saaksid veidi jalutada. Liikumine annab sulle parema enesetunde ning ajapikku märkad erinevust ka vöökohas.

Väldi võimalusel valgu- ja süsivesikurikaste toitude (näiteks liha ja kartuli) koos söömist.  See mõjub su kehale liiga rusuvalt. Parem oleks liha kõrvale süüa hoopis aurutatud või grillitud köögivilju.

2. Stressikõht
Stressikõhuks peetakse rippuvat ja ümmargust kõhtu, mis üldjuhul kipub tekkima inimestel, kes on perfektsionistid. Sellist kõhtu põhjustavad stressist tingitud puhitus ja seedeprobleemid.

Lahendus: Stressikõhust aitab vabaneda see, kui sa ei jäta söögikordi vahele ning lõpetad kiirtoidu söömise. Kui sa liigud piisavalt ja oled füüsiliselt aktiivne, siis võid süüa kõike, mida soovid, kuid mõistuse piires! Ära keela endale midagi, sest see tekitab stressi. Ning stressil on kehale laastav mõju.

3. Rippuv kõht
Madal ja pehme kõhuke, mis üle püksiääre ripub, tekib inimestele, kes pärast sööki end liigutada ei armasta … või ei liiguta end eriti üleüldse.

Lahendus: Kui sa soovid sellisest kõhukesest vabaneda, siis pead hakkama aktiivsemat elustiili elama. Elustiili, mis hõlmaks endas ka tervislikumat toitumist.  Vaheta rasvased toidud näiteks köögiviljade vastu ning ära unusta tarbimast ka vett, vett ja veelkord vett.

Väldi hilisõhtust söömist. Kuna mao tühjenemine pärast sööki võtab aega umbes kolm tundi, siis oleks mõistlik jätta viimane toidukord mitte hilisemaks kui kolm tundi enne voodisse minekut.

4. Punnis kõht
Pundunud kõht on hommikuti üldiselt üsna tasane ja trimmis, aga päeva jooksul muutub märgatavaks, sest paisub üles. Olenemata inimese füüsisest ning kehakaalust, võib selline kõht tekkida kõigil, kes söövad enda organismi jaoks sobimatuid toite. Samuti võib see tekkida allergiast mõne toidu suhtes või sellest, et menüüst puuduvad vitamiinid ja mineraalid.

Lahendus: Tuleb muuta enda toitumisharjumusi ning praakida menüüst välja toit, mis sinu kehale ei sobi. Õpi enda keha tundma ning vaata, kuidas see ühele või teisele toidule reageerib. Pundunud kõhu probleeme aitavad lahendada ka joogid, mis pakuvad seedeelunditele leevendust. Imevedelikuks võib sellegi kõhutüübi puhul pidada vett.

Väldi alkoholi, rasvaseid toite, liigset magusa tarbimist, gaseeritud jooke ja kohvi.

 

Allikas:  naturalhealthcareforyou.com