4 MÜÜTI SÜSIVESIKUTEST, mis ei pea paika

3 kommentaari
4 MÜÜTI SÜSIVESIKUTEST, mis ei pea paika

Mis süsivesikud siis õigupoolest on? Need on põhilised toitained: suhkrud, tärklis ja kiudained. Keha saab süsivesikutest vajamineva energia. Ülejääk ladestatakse kehas glükogeeniks või rasvaks. Süsivesikutevaene toitumine on viimastel aastatel väga populaarseks muutunud, kuigi nii kaalulangetajatele kui ka liikuva eluviisiga inimestele on need olulised. Süsivesikute kohta liigub ringi uskumatuid müüte. Siin neist mõned.

1. Mu keha ei oska seedida teraviljast ja suhkrust saadud süsivesikuid.

Toitumisteadlased imestavad tihtipeale, et millel antud väide põhineb. Keha suudab teraviljadest ja suhkrust saadud süsivesikuid seedida samamoodi nagu marjadest ja köögiviljadest saadud süsivesikuid.

2. Kui ma söön valget suhkrut, kulub mu kehal kolm päeva, enne kui hakkab rasva energiaallikana kasutama.

Kehakaal langeb ja rasv põleb, kui sööd vähem kui kulutad. Jah, suhkur ei täida kõhtu kauaks. Seetõttu on seda kergem liiga palju süüa kui näiteks köögivilju, teravilju või valku. Kui su toidulaud on piisavalt tasakaalustatud ning sisaldab valku ja kiudaineid, et tee mõõdukas suhkru tarbimine sulle liiga. 

3. Olen kaalus juurde võtnud ja süüdi on süsivesikud.

Kaalutõus on seotud sellega, et sööd rohkem kui kulutad. Liigne energia võib tulla süsivesikutest, näiteks suhkrut sisaldavatest jookidest, aga ka rasvast või valkudest. 

4. Mu kaal tõuseb kohe, kui söön süsivesikuid. Need ei sobi mulle.

Kui oled pikka aega jälginud süsivesikutevaest toitumist ja lisad nüüd need taas oma toidulauda, siis otse loomulikult su kaal tõuseb. See on tingitud glügokeeni ladustamisest ja vedeliku kogunemisest su kehasse. 

5. Leib ei ole õige toit. Lisaks olen gluteeni suhtes talumatu.

Teraviljad on erinevad. Isegi valge nisu ei tõsta kõikide veresuhkrut samamoodi. Rukki, nisu ja odra kahjulikkusest pole aga piisavalt uuringuid. Sellegipoolest võib oma toidulaualt valge vilja ja suhkru välja jätta. Need on toitainetevaesed ja ei aita kaalu langetamisele kaasa.

2 süsivesikutega seotud reeglit:

1. Kui soovid kaalust alla võtta, suhtu toitumisse rahulikult ja paindlikult. Tee pikaajalisi valikuid. Ära jäta ühtegi toiduainet välja.

2. Kui soovid sporti tehes ka tulemusi saavutada, siis hoolitse, et su toidulaual oleks piisavalt energiat, valku ja ka süsivesikuid. 

 

allikas: Women’s Health

Sarnased artiklid