4 NIPPI, kuidas ennetada kõhukinnisust

5 kommentaari
4 NIPPI, kuidas ennetada kõhukinnisust

Kõhukinnisus on tõeliselt ebameeldiv seedehäire ning lisaks raskele enesetundele võib sellega kaasneda ka isutus, kõhuvalu ning isegi stress. Õnneks on võimalik oma seedetegevust õige toitumise ning üleüldise elustiili harrastamise abil turgutada ning tänu sellele ka kõhukinnisust vältida.

Kõhukinnisus on tõeliselt ebameeldiv seedehäire ning lisaks raskele enesetundele võib sellega kaasneda ka isutus, kõhuvalu ning isegi stress. Õnneks on võimalik oma seedetegevust õige toitumise ning üleüldise elustiili harrastamise abil turgutada ning tänu sellele ka kõhukinnisust vältida.

Allpool on välja toodud neli kasulikku nippi, kuidas kõhukinnisust ennetada:

1. Joo vett

Puhas vesi turgutab seedesüsteemi ning aitab organismist toksiine ja mürke väljutada. Alusta päeva klaasi veega ning harjuta end päevas kaks liitrit vett jooma.

2. Ole aktiivne

Füüsiline aktiivsus turgutab seedetegevust ning toetab ainevahetust. Liigu iga päev värskes õhus, tee sporti ning võimaluse korral tee peale igat suuremat toidukorda väike jalutuskäik.

3. Tarbi kiudaineid

Tarbi rohkelt köögivilju ja eelista alati värsket hooajalist toodet. Toidulaud võiks olla võimalikult värviline: paprikad, tomatid, kapsad, kaalikad, peedid, kartulid, rohelised lehtviljad, kaunviljad. 

4. Piira alkoholi tarbimist

Alkohol on organismile koormuseks ning muudab ainevahetuse aeglasemaks. Lisaks kaasneb alkoholi tarbimisega tihtipeale suurem söögiisu ning sellest tulenevalt tarbitakse üleliigseid kaloreid, mis põhjustavad ülekaalu.

Allikas: health