6 LIHTSAT NIPPI, kuidas vähendada igapäevast kalorite arvu

4 kommentaari
6 LIHTSAT NIPPI, kuidas vähendada igapäevast kalorite arvu

Ka väikesest kaalulangusest võib olla märkimisväärselt palju kasu.

Põhimõtteliselt on kaalust alla võtmine väga lihtne: kui kulutad rohkem energiat kui tarbid, kehakaal langeb. Paljude jaoks tekitab probleemi asjaolu, et tulemusi soovitakse näha kohe. Kui kaal jääb kasvõi hetkeks paigale, võib kaalulangetaja suures meeleheites vanade harjumuste küüsi jälle lõksu langeda.

Väikeste igapäevaste muutuste tegemine võib tunduda mõttetuna, sest kõik muutused pole koheselt väliselt nähtavad. Seetõttu peaks kaalulangetaja olema enese vastu armuline ja visa.

Ajakiri Today pani kirja 6 lihtsat nippi tarbetute kalorite vältimiseks.

Joo tavalist kohvi

Kohvi kasulik mõju tervisele kaob kui lisame sellesse suhkrut ja piima. Lisaks lisavad igasugused maitsekohvid märkamatult kalorite arvu. 

Naudi häid rasvu mõõdukalt

Kaalulangetajal tuleb kasuks hoolitseda hea rasva koguse ja kvaliteedi eest. Head rasva leidub näiteks pähklites, kalas, oliiviõlis ja avokaados, kuid ära siiski liialda nendega. Kuigi rasvad on olulised, ei pea kookosõliga igat toidukorda üle valama või kotitäite kaupa pähkleid nosima. Mõõdukus on kõige olulisem.

Vaheta osa teraviljadest köögiviljade vastu

Pasta söömise asemel, valmista nuudlid hoopis suvikõrvitsast ja asenda riis näiteks lillkapsaga.

Tee ise süüa

Kui valmistad söögi ise, tead täpselt, mida endale suhu paned. Tehes endale toitu paariks päevaks korraga, tead täpselt, mida su söök sisaldab ja sedasi püsib ka igasugune näksimine kontrolli all. Poolfabrikaadid sisaldavad see eest palju suhkrut ja soola.

Tee hommikul nutikaid valikuid

Mahla ja röstsaia söömise asemel, peaks hommikusöögiks eelistama kõrge valgusisaldusega toite. Valgurikas hommikusöök peletab näljatunde mitmeks tunniks, aitab vältida erinevaid isusid ja jaksad kauem vastu pidada.

Väldi kaloririkkaid jooke

Tühjad kalorid, mis sul on õnnestunud söömisega eemal hoida, on väga kerge tagasi sisse juua. Karastusjoogid, mahlad ja alkohol jäta pigem poelettidele. Alkoholiga tekib ka see oht, et soovid selle kõrvale rämpstoitu süüa. 

Sarnased artiklid