8 PÕHJUST, MIKS sinu kõhtu vaevab puhitus

8 PÕHJUST, MIKS sinu kõhtu vaevab puhitus

Puhitus on kõige tavalisem mure, mis inimesi seedimisel vaevab ning miljonid üle maailma kannatavad, kuid ometi ei püüta aru saada puhituse tõelisi põhjuseid. Me proovime vältida teatud toiduaineid nagu gluteen, piimatooted ja raskesti seeditavad toidud arvates, et see leevendab vaegusi, kuid kõhuvalu ei kao endiselt kuskile. Meie õnneks on seedetrakti haigustele spetsialiseerunud Dr. Robynne Chutkan loonud nimekirja ja juhendi, mis aitab igaühel seedeprobleemi lahenduseni ise jõuda. Ta on välja toonud 8 levinumat viga, mis puhitust tekitavad ja mida vältides saad ebameeldivustundele kõhus hüvasti jätta.

Puhitus on kõige tavalisem mure, mis inimesi seedimisel vaevab ning miljonid üle maailma kannatavad, kuid ometi ei püüta aru saada puhituse tõelistest põhjustest. Me proovime vältida teatud toiduaineid nagu gluteen, piimatooted ja raskesti seeditavad toidud, arvates, et see leevendab vaevusi, kuid kõhuvalu ei kao endiselt kuskile. Meie õnneks on seedetraktihaigustele spetsialiseerunud Dr. Robynne Chutkan loonud nimekirja ja juhendi, mis aitab igaühel seedeprobleemi lahenduseni ise jõuda. Ta on välja toonud kaheksa levinumat viga, mis puhitust tekitavad, ja mida vältides saad ebameeldivustundega kõhus hüvasti jätta.

 

1. Häiritud söömine

Kuna inimeste jaoks on tavaliseks saanud mitme asja korraga tegemine, ei keskenduta enam söömise ajal söömisele, vaid tehakse samal ajal ka midagi muud, mis toob kaasa ebakvaliteetse söögikorra. Kui sa söömise ajal muule mõtled ja neelamisele kaasa ei mõtle, neelad sa sõna otseses mõttes toiduga koos alla õhku, mis tekitab puhitust ja gaase.

Selle vältimiseks peaksid sööma aeglaselt ja mõttega asja juures – tähele panema igat maitset ja toidu tekstuuri. Sellega ei väldi sa mitte ainult õhu söömist, vaid ka ülesöömist. Mida rahulikumalt me sööme, seda enam on ajul aega aru saada, et kõht on juba täis ja aeg on söömine lõpetada.

2. Depressioon

Söömine ja vaimne tervis on rohkem seotud, kui sa arvata oskad. Erinevad toiduained mõjutavad aju tööd ja närvisüsteemi, mis omakorda mõjutavad meie mõtteid ja tundeid. Teadlased on avastanud, et serotoniininäitajad seedeelundkonnas ja depressioon on omavahel seotud, mis tähendab, et depressiooniga kaasneb ka puhitus kõhus. Et leevendada depressioonist tingitud puhitust, peaks kaasama teraapia ja füüsilise aktiivsuse, et tõsta tuju.

3. Vedelikupuudus

Iga inimese vedelikuvajadus on erinev ning inimestel ei ole tihti aimugi, et nad ehk liiga vähe vett tarbivad. Vedelikupuudus toob kaasa raskused seedeelundkonna töös, mis põhjustavad ainevahetuse aeglustumist ja muidugi ka puhitust.

Efektiivseim viis selle mure lahendamiseks on juua igapäevaselt rohkem vett. Vee joomine vähendab ka söögiisu – nimelt on ka tühja kõhu tunne tihti põhjustatud vedelikupuudusest.

4. Söögikordade vahelejätmine

Kui sul juhtub tihti nii, et sul pole aega päeva jooksul süüa ning õhtul seetõttu topeltkoguse toitu ära sööd, tead ilmselt, mida tähendab puhitus. Kui seedeelundkond on olnud pikalt mitteaktiivne, on selline järsult söödud suur kogus tema jaoks šokk ja sul on tunne, justkui kõht kohe plahvataks.

Selle probleemi lahendamiseks peaksid püüdma süüa regulaarselt ja leidma aega päeva jooksul mitu korda süüa.

5. Paigast ära hormoonid

Kunstlikud hormoonid, nagu rasedusvastased pillid ja hormoonasendusravi, on muutunud üha levinumaks ja toonud kaasa paljude naiste jaoks tiheda puhitustunde kõhus. Lahenduseks pakub Dr. Chutkan vajadusel leidma alternatiive sellistele toodetele ja meetmetele.

6. Lihasvalu leevendavad valuvaigistid peale trenni

Kuigi selliseid valuvaigisteid soovitavad isegi kogenud treenerid, ei ole nad siiski nii kasulikud, kui nad on kahjulikud. Neis olevad ained toovad peale puhituse kaasa isegi põletikku. Arstid soovitavad selliseid aineid mitte tarbida ja igasuguste ravimite tarbimine tuleb arstiga läbi rääkida.

7. Istuv töö

Päev otsa istumine toob erinevate lihas- ja liigesevalude kõrval kaasa ka vereringe ja ainevahetuse aeglustumise ning kui seedeelundkond töötab kaks korda aeglasemalt, tekivad sooltes ummistused ja paratamatult on tagajärjeks puhitustunne.

Lahenduseks oleks iga istutud tunni kohta vähemalt 5 minutit püsti seista ja veidi liikuda. Seda aega peaksid kasutama kergeteks venitusteks, et keha ei oleks nii passiivne ja kõik vajalikud elundkonnad veidi energiat saaksid.

8. Stress

Ainus, mis on meie tervisele ja kõhule hullem kui istumine, on stress. Meie kehad võtavad vaimset stressi väga tõsiselt ja käituvad sellele vastavalt ning kui su elus on raske periood, tunneb seda ka su füüsis.

Stressi maandamiseks võid proovida füüsiliselt rohkem aktiivsem olla ja näiteks mediteerida. Terves kehas terve vaim, ja vastupidi, eks!

Allikas: Collective-evolution.com