9 LIHTSAT ASJA, MIDA iga naine oma tervise heaks tegema peaks

9 LIHTSAT ASJA, MIDA iga naine oma tervise heaks tegema peaks

Kas sina tead, kuidas oma tervise eest õigel viisil hoolt kanda? See pole üldsegi keeruline. Naiste tervise ekspertidid paljastasid, mis on need kõige elementaarsemad ja lihtsamad asjad, mida naised oma tervise heaks ära teha saavad.

Kas sina tead, kuidas oma tervise eest õigel viisil hoolt kanda? See pole üldsegi keeruline. Naiste tervise eksperdid paljastasid, mis on need kõige elementaarsemad ja lihtsamad asjad, mida naised oma tervise heaks ära teha saavad.

Valmista end arsti juurde minekuks ette

Järgmine kord, kui lähed oma ämmaemanda, silmaarsti või mõne muu spetsialisti juurde, küsi endalt, mis on sulle selle külastuse juures kõige olulisem. Nii on kindel, et saad ka abi, mida tegelikult otsid. Ole valmis vastama arsti küsimustele ja ära pelga oma küsimusi esitada. Mõtle kõik vajalik enne läbi, et üürikese visiidi ajal ei jääks miski tähelepanuta.

Õpi oma rindu tundma

Soovitav on kombata oma rindu korra kuus pärast menstruatsiooni, näiteks pesemas käies. Sageli avastavad naised ise, et neil on rindades kahtlased mügarikud. Mida varem oht avastada, seda kiiremalt saab ka selgust, milles on asi. Rindade regulaarse kontrolliga peaksid tegelema kõik üle 20aastased naised, et märgata muutusi rinnakoes.

Kontrolli oma sünnimärke

Heleda naha ja mitmete sünnimärkidega naised on enamasti teadlikumad nahavähi ohust ja oskavad paremini oma nahal silma peal hoida, kuid tähelepanelikud peaksid olema ka tumedama nahaga inimesed. Kasuta päikesekaitsekreemi iga päev.

Hoia oma menstruatsioonil ja libiidol silm peal

Paraku on palju veel nooremaid naisi, kes ei mõista naise viljakust ja ei saa päris hästi aru, mida tähendab ovulatsioon ja millal see toimub. Kui paned oma menstruatsiooni alati kalendrisse kirja, on sul kõrvalekaldeid märksa lihtsam avastada. Kui lähed oma naistearsti juurde kontrolli, on menstruatsiooni aeg esimene asi, mida arst küsib.

Lisaks ei tohiks naine jätta tähelepanuta seda, kui vahekord talle haiget teeb. Enamasti peetakse kurnatust, tupe kuivust ja libiido langust mööduvateks ja vähetähtsateks nähtusteks, kuid mõnikord võivad need sümptomid viidata millelegi tõsisemale. Kui märkad muutusi, pöördu oma arsti poole.

Kui plaanid last saada, siis võta foolhapet

Kuigi on teada, et toidulisandeid ja vitamiine pole mõtet niisama võtta, siis kehtivad teised reeglid naisele, kes soovib rasestuda või kes on äsja rasedaks jäänud. On tõestatud, et foolhappe manustamine enne rasestumist ja raseduse alguses vähendab lapse väärarengute riski. Foolhapet leidub naturaalsel kujul ka näiteks spinatis.

Liigu vähemalt 10 minutit päevas

Kui sul on väga tihe päevaplaan ja oled õhtuks juba päris väsinud, siis ei taha sa ilmselt trennile mõeldagi. Aga ära unusta, et ka vähene liikumine on parem kui mitte midagi. Kui vähegi võimalik, siis ära sõida liftiga, käi trepist. Liiguta end kas või kõigest kümme minutit päevas, jaluta ja tantsi. Su süda vajab seda.

Tee 5 minutit midagi, mida sa armastad

Väga tore, kui sulle meeldib miski füüsiline, nagu näiteks jooga või jalgpall. Kui ei, siis tee seda, mis teeb sind õnnelikuks, kui see just pole midagi väga ebatervislikku. Üha rohkem on leitud tõendeid selle kohta, et õnnetunne ja tervis käivad käsikäes. Krooniline stress võib tekitada nii vaimseid kui füüsilisi probleeme. Leia enda jaoks mõni tore tegevus, millega saaksid iga päev tegeleda vähemalt viis minutit.

Puhka

Piisav uni on tervisele hädavajalik mitmel moel ja seda ei saa kuidagi asendada. Isegi kui oled lapse või töö pärast pool ööd üleval, tasub järgmisel ööl kauem magada, see parandab oluliselt su enesetunnet. Kiire elutempo juures peaks tegema väikeseid pause, mil saab oma elu üle järele mõtiskleda ja aja maha võtta.

Kasuta hambaniiti

Suuhügieen mõjutab palju rohkemat kui kõigest hambaid. Hammaste puhastamine hambaniidiga on ülioluline. Tekita sellest harjumus, et see saaks tavapäraseks osaks sinu igapäevarutiinist.

huffingtonpost.com