DAN BRULE 10 põhjust, miks teadlikult hingata

Buduaari ajakiri

Monika Kuzmina

Dan Brule
Dan Brule — FOTO: GOODNEWS

Dan Brule on maailma muutev pioneer hingamistöö valdkonnas ja üks hingamise tipptreenereid maailmas. Ta on õpetanud teadlikku ja vabastavat hingamist enam kui 55 riigis. Bruled kutsutakse olümpiavõitjate ja munkade hingamismeistriks, sest suur hulk tema õpilastest ongi olümpiavõitjad, võitluskunstide tippmeistrid, juhtivad psühhoterapeudid, meditsiinilised eksperdid, mungad, mediteerijad, joogaõpetajad, meelelahutusartistid, personaaltreenerid, tervendajad, elutreenerid ja tippjuhid.

  1. Tahad saada omas valdkonnas meistriks? Õpi hingama! Kõikide elualade suured meistrid teavad, kui tähtis on hingamine. Nad kasutavad hingamist, valmistudes midagi tegema ning hiljem taastumiseks; nad kasutavad seda keerulistes olukordades ja kriisihetkede ajal. See on nende salarelv, mis tagab konkurentsieelise, mis neid tippu viib ning voos hoiab. Ja seegi pole tähtsusetu, et nende salajane edu allikas on täiesti tasuta! Hingamine  on kõige väärtuslikum looduslik ressurss ja see on iga päev sul olemas.
  2. Kingi kehale energiat. Me kõik vajame energiat ja kannatame üht või teist tüüpi stressi, pinge, valu ja väsimuse all. Tänapäevane elu on kiire, täis konflikte ja kaost ning see tundub paljudele keeruline või isegi lämmatav. Ka igapäevastes olukordades läheb vaja paindlikkust, tasakaalu, keskendumisvõimet, selgust, energiat ja rahulikku meelt. Hingamistöö aitab sellele kõigele kaasa ning selle abil on võimalik ise enda peremeheks saada ja oma elu muuta.
  3. Hinga sügavalt. Sügavalt hingates rahuneme kiiremini ja lõdvestume sügavamalt. Kui õpime hingamist juhtima, muutume energilisemaks ja ärksamaks, meie enesetunne paraneb, hakkame tundma suuremat naudingut ning muutume vastupidavamaks ja tugevamaks.
  4. Jälgi oma hingamist. Oma hingamist jälgides võid sa enda kohta paljugi teada saada. Sa õpid oma intuitsiooni jälgima, õpid märkama, millal hingamist juhtida, kuidas selle väge enda kasuks tööle panna ja millal lasta hingamisel ise toimetada.
  5. Teadvusta hingamist. Üks olulisemaid hingamistöö eesmärke on teadliku hingamise ja hingamise teadvustamise lülitamine oma igapäevaellu. See annab igale kogemusele uue kvaliteedi. See aitab meil olla kontaktis oma hingega ning elust rohkem värve välja pigistada. See aitab meil anda oma parimat kõiges, mida teeme.
  6. Harjuta igapäevaselt. Hingamine on  justkui võlukepike, kuid tulemused on tellija materjalist. Parimaks materjaliks on aga kirg ja entusiasm ning natuke igapäevast harjutamist.
  7. Iga hingetõmme on oluline. Unikaalse ja taevaliku elu elamine nõuab julgust. Selleks pead sa pöörduma oma eheda olemuse poole, mis avaldub ja peegeldub igas hingetõmbes. Hingamine on nagu keel –  „hinge keel“. Sa pead hakkama suhtlema oma hingega ainsas keeles, mida ta mõistab –  südame ja armastuse keeles.
  8. Hinga ja luba endal tunda… Hinga ja luba endal tunda, et sa oled lõputu ja igavene olend. Kosmos on nii meie sees kui meie ümber. Me kõik oleme teineteisega seotud.
  9. Hingamine võib olla sinu palve. Me kõik kõnnime oma unikaalset teed. Hingamistöös peitub üks väga tähtis sõnum: ainult sina ise saad iseenda eest hingata! Iga hingetõmme võib olla palve, kutse ja meie usu siiras väljendus. Iga hingetõmme võib olla usalduse, andestuse või tänu aktiivne väljendus.
  10. Ka piibel kirjutab hingamisest. Hingamisele ei pöörata elu mõtet ja allikat otsides sageli tähelepanu ja selle rolli alahinnatakse sageli. Ometi on piiblis selgelt öeldud: „Ja Issand Jumal valmistas inimese, kes põrm on, mullast, ja puhus tema ninasse eluhinguse: nõnda sai inimene elavaks hingeks.“ (1ms 2:7).