MIDA JA MIKS EI TOHI enne magamajäämist süüa?

MIDA JA MIKS EI TOHI enne magamajäämist süüa?

Pole mingit põhjust mitte lubada endale näljatunde peletamiseks väikest õhtust snäkki, kuid hilisel kellaajalisel pead toituma targalt. Valede toitude söömine enne magamajäämist häirib su und ja lisab päeva suure koguse mõttetuid lisakaloreid. Enne külmkappi sukeldumist ja lähima toitva roa juurde hüppamist loe läbi, mis on need toidud, mis tegelikult hilisõhtuseks snäkiks absoluutselt ei sobi.

Pole mingit põhjust mitte lubada endale näljatunde peletamiseks väikest õhtust snäkki, kuid hilisel kellaajal pead toituma targalt. Valede toitude söömine enne magamajäämist häirib su und ja lisab päeva suure koguse mõttetuid lisakaloreid. Enne külmkappi sukeldumist ja lähima toitva roa juurde hüppamist loe läbi, mis on need toidud, mis tegelikult hilisõhtuseks snäkiks absoluutselt ei sobi.

Rasvased toidud

Rasvased, rasked toidud ei tekita mitte ainult halba enesetunnet hommikul, vaid tekitavad su kõhus ületöötamist, mis ei ole ka pikemas perspektiivis hea. Hoidu enne voodisseminekut kiirtoidust, pähklitest, jäätistest ja väga juustustest asjadest. Räägitakse isegi, et juust tekitavat endas sisalduvate ainete tõttu õudusunenägusid!

Suhkur ja kaloririkkad toidud

Veidi magusat enne magamajäämist võib olla just see miski, mis saadab su rahulikku unne, kuid kui kühveldad endale suhu suure šokolaadikoogilõigu, võib see suhkrune šokk veresuhkrule põhjustada energiaummistusi, mis häirivad su uneprotsessi. Väldi kooke, küpsiseid ja muid maiustusi sama palju kui kaloririkkaid snäkke nagu erinevad krõpsud ja sai ning vali maiustuseks hoopis õun või muu puuvili.

Punane liha ja muud proteiinid

Nagu rasvasedki toidud, paneb punane liha hilisõhtuse snäkina su seedimise seisma ja teeb uinumise väga raskeks, sest su keha teeb just läbi rasket seedimisprotsessi. Ja kuigi punane liha võib su kehale suurima šoki anda, mõjuvad suured portsjonid kana ja sealiha samamoodi. Sa ei pea proteiini täielikult vältima – lihtsalt tee kindlaks, et jääd väikeste portsjonite juurde. Proovi näiteks paari viilu kalkuniliha või topsitäit jogurtit.

Vürtsikad toidud

Vürtsid on üleüldiselt tervise jaoks suured abimehed ja pigem aitavad seedimisele kaasa, kuid hilisõhtul hoia kindlasti tulikuumadest kastmetest eemale. Vürtsikad, piprased toidud võivad su kõhtu ärritada ja teravad lisandid teevad uinumise väga raskeks.

Suured portsjonid

Suured portsjonid mida? Ükskõik mida! Hilisõhtune näksimine ei tohiks muutuda täisväärtuslikuks söögikorraks. Hoia kalorite hulk alla 200 ja sul ei tohiks uinumisel ega magamise ajal mingeid probleeme esineda. Sa tunned end hästi ka teades, et sa ei söönud oma tervislikke harjumusi jälle nulli just enne päeva lõppu.

 

Allikas: Popsugar.com