Millist tüüpi saleneja oled sina?

17 kommentaari
Millist tüüpi saleneja oled sina?

Miks ma ei võta alla? Ilmselt on iga naine seda kordki elus endalt küsinud. Tähtis on hoopis endale selgeks teha, et see, mis annab häid tulemusi sinu sõbrannale, ei pruugi samamoodi sobida sinule. Kõige tulemuslikum on teha salenemisplaan vastavalt oma temperamendile ja iseloomule.  

Miks ma ei võta alla? Ilmselt on iga naine seda kordki elus endalt küsinud. Tähtis on hoopis endale selgeks teha, et see, mis annab häid tulemusi sinu sõbrannale, ei pruugi samamoodi sobida sinule. Kõige tulemuslikum on teha salenemisplaan vastavalt oma temperamendile ja iseloomule.

1. SÜSTEMAATILINE

Sumad enda tehtud plaanide, rutiini ja päevakavade tihnikus. Sinu külmiku sisu on kindlasti pedantselt süstematiseeritud. 

Parim salenemisviis? Tee kindlad plaanid. Kavanda ette paari nädala menüü, osta toiduaineid ning valmista mitme päeva portsud. Kirjuta üles, mida sööd, ning arvuta välja kalorid ja rasva hulk. Koosta kaalukaotabel. Sea sisse ka väikesed preemiad, näiteks luba endale nädalalõpul väike kook. Tee sellised plaanid, et nende täitmine oleks meeldiv ja igal ajal võimalik. Kui soovitud tulemusi ei tule, muuda kava.

2. ANALÜÜTILINE

Kogud teadmisi, võtad elu teadlikult ega usu ükskõik mida.

Parim salenemisviis? Ela teemasse sisse, loe artikleid kaalu langetamisest, toitumisest, rasvapõletamisest jms. Sind aitab, kui oled endale selgeks teinud, kuidas ja miks alla võtta soovid. Tee endale salenemisprogramm: koosta see kõige meelepärasematest liikumisviisidest ja toitumisvõimalustest. Sobita näiteks kokku lemmiktoit ja dieetsöögid. Pane oma edusammud kirja ja otsi alati uusi väljakutseid. Kui kaalulangetamise teemasse sisse elad, ära unusta seda ka praktiseerida – sul on soodumus teoretiseerida ning aina uute materjalide läbitöötamise käigus võib juhtuda, et sa ei leia aega asjaga alustamiseks.

3. SPONTAANNE

Tahad elada oma elu sellisena, nagu see on. Sulle ei meeldi igasugused piirangud ja ettekirjutused.

Parim salenemisviis? Täida oma külmik isuäratavate, kuid tervislike toitudega. Igasuguste kaalude ja mõõdikute asemel muretse endale taldrikud, tassid ja kausid, kuhu mahub vaid tervislik ports toitu. Ära osta koju rasvarikkaid toiduaineid, sest kui sul tuju tuleb, võid kiusatusele järele anda ja neid sööma hakata. Tee väikesi tervislikke plaane, näiteks püüa päev otsa iga toidukorra juurde üks värske puuvili süüa. Pikemaaegsed plaanid pole sinu jaoks. Abi oleks ka personaaltreenerist, kes koostaks just sinule sobiva treeningprogrammi.

4. EMOTSIONAALNE

Oled mõjutatav ja enese hingelisest ning kehalisest arendamisest väga huvitatud.

Parim salenemisviis? Liitu mõne salenemisrühmaga, näiteks kaalujälgijatega, sest teiste tugi on sulle väga oluline. Kodus pead püüdma kiusatustele vastu panna: söö ainult üks portsjon korraga. Luba endale ka üks magustoit, sest liigne rangus võib sind õgimisele meelitada. Premeeri end iga edusammu eest näiteks uue riideeseme või hea raamatuga. Sea oma kodu nii, et see lausa ärgitaks sind salenema: pane korvikestesse ahvatlevad puuviljad, kuula söömise ajal mahedat ja lõõgastavat muusikat, kujutle end sihvakama ja kaunimana. Pane kõik oma meeled allavõtmisprogrammile kaasa töötama. Hoidu irisejatest, sest oled vastuvõtlik igasugustele halvustavatele vihjetele, mis võivad su plaane segada.

 


Allikas: The Diet Channel; Terve& Sale

 

 

Triin Tisler

 

 

Sarnased artiklid