MINU ILUSA KEHA 5 SALADUST: Liisa Hansar

MINU ILUSA KEHA 5 SALADUST: Liisa Hansar

Liisa Hansar on särav ja energiline noor naine, kes usub, et ilu on vaataja silmades ning kõige olulisem rahulolu iseendaga. Tasakaal ning aeg iseenda jaoks on need kaks asja, mis Liisa jaoks vägagi olulisel kohal on. “Elu tuleb nautida ja šokolaadi ka,” kommenteerib sportlik naine ise.

Palusime Liisal kirja panna oma ilusa keha viis saladust ja siin need on:

1. Toitumine.

See pole küll väga suur saladus, aga toitumine on üks olulisemaid tegureid, mis mängib suurt rolli meie sisemise ja välimise heaolu saavutamisel. Olin juba väiksena aktiivne ja tegelesin erinevate spordialadega. Suuremaid muutusi hakkasin märkama just siis, kui hakkasin teadlikumalt toituma. Kuna nüüd tegelen juba üpriski intensiivselt trenniga, siis on oluline, et mu keha saaks toidust vajaliku energia ning toitained õiges vahekorras. Minu jaoks on harjumuste loomine üpriski kerge. Seega olen juba mitu aastat tööle toitu kaasa teinud. Siis tean täpselt, millal ja mida ma söön ja nälga kohe kindlasti ei jää. Toidu kaasa tegemise üheks suureks plussiks on veel see, et selle pealt on võimalik päris palju rahaliselt kokku hoida.

2. Aktiivsus ja trenn.

Trenn mängib minu elus väga suurt rolli. Mul on ääretult hea meel, et olen leidnud enda jaoks midagi sellist, millega tegelemist ma naudin. Trennist võib mind leida üldjuhul pärast tööpäeva. Trennisaalis suudan ma oma aju muust maailmast täielikult välja lülitada ja keskenduda ainult iseendale. Seega vahet pole, kui hea või halb mu päev olnud on  kui tean, et trenn on veel ees, on lõpetus päevale alati positiivne. Kuna treeningu ajal vabastab aju endorfiine, siis trennist on peaaegu võimatu halva tujuga lahkuda. Ja kui juba seesmiselt on hea olla, siis peegeldub see ka väljapoole.  

Lisaks püüan ma võimalikult palju jalgsi liikuda, juba sellepärast, et mul on istuv töö. Kuna mul on lõuna endale kaasa tehtud, siis selle asemel, et söögikohas enda toitu oodata, käin ma lõunapausi ajal jalutamas. 

3. Vesi.

Kunagi olin ma see, kellele pidi meelde tuletama, et vett peab jooma. Nüüd ei suudaks ma ilma veeta kuidagi olla. Ükskõik, kuhu ma lähen, on mul veepudel alati kaasas. Ka kontoris olles tarbin võimalikult palju vett. Tean, et paljude jaoks tundub see tüütu, et peab pidevalt enda pudelit või klaasi täitmas käima ja siis veel vetsu vahet jooksma. Ma ise leian, et see on jälle üks hea põhjus enda liigutamiseks ja kontorilaua tagant püsti tõusmiseks. 

4. Eesmärk.

Mulle on oluline, et mul oleks alati mingi siht silme ees, et mitte niisama tühja rapsida. See ei pea üldse olema mitmeaastane eesmärk, vaid piisab ka väikestest. Eesmärgid on suureks motivaatoriks just trennisaalis. Igapäevasteks väikesteks eesmärkideks on muidugi ennast ületada ja paremini teha kui eelmine kord. Samuti meeldib mulle ennast proovile panna, olgu see siis trennis raskusi/kordusi suurendades või hoopiski midagi uut proovides. Kuna ma trennis mingil konkreetsel kaval näpuga järge ei aja, üritan sellest hoolimata neid natukenegi ette planeerida. Peaasi, et ära ei tüdineks ja igav ei hakkaks – see peab ka kindlasti üheks eesmärgiks olema kui trenni teha. 

5. Uni ja puhkus.

Ma arvan, et päris paljud inimesed alahindavad und. See, kui ma saan ennast korralikult välja puhata, annab järgmisele päevale nii palju juurde. Ma eelistan pigem varem magama minna, et saaksin hommikul juba produktiivne olla. Samamoodi on oluline ka enda kehale vahepeal pikemat puhkust anda. Ütlen ausalt, et mul endal on sellega päris keeruline, kuna ma olen harjunud aktiivne olema, sest mulle meeldib kogu aeg tegevuses olla. Seetõttu planeerin vahepeal puhkepäevi ette ja olen nende eest tänulik alles siis, kui uuesti trenni saan ja nende kasulikku mõju tajun.