TESTI ENNAST, kas sa sööd suhkrut ohtlikult palju?

TESTI ENNAST, kas sa sööd suhkrut ohtlikult palju?

Enamus meist armastavad magusat ja mõistlikus koguses ei ole see üldse halb, ent kui sa tarbid liiga palju suhkrut, võib see sinu terviseleja figuurile karuteene osutada. Ka magusat süües on võimalik teha tervislikumaid valikuid ja tegelikult võiks valget suhkrut üldse vältida! Kuidas aga saada teada, kas sul on suhkrusõltuvus või mitte?

Enamik meist armastab magusat ja mõistlikus koguses ei ole see üldse halb, ent kui sa tarbid liiga palju suhkrut, võib see sinu tervisele ja figuurile karuteene osutada. Ka magusat süües on võimalik teha tervislikumaid valikuid ja tegelikult võiks valget suhkrut üldse vältida!

Kuidas saada teada, kas sul on suhkrusõltuvus või mitte?

Magusaisu võib laias laastus jagada kolme rühma ja allpool toome me välja ka nende rühmade iseloomustused. Loe need läbi ja analüüsi iseennast ja oma magusaisu ning kui sa enda vastu aus oled, siis saad teada, millisesse rühma sina kuulud.

1. Emotsionaalne magusaisu

Sa sööd magusat siis, kui sa tunned end kehvasti või keegi on sinuga halvasti käitunud. Sa tunned, et see lohutab sind ja et sa väärid seda, sest sul on halb päev olnud. Õnneks ei tähenda see, et sul oleks suhkrusõltuvus, kuid sellegipoolest võiksid sa oma magusasöömist piirata või tervislikumaid valikuid teha. Näiteks vali koogitüki või šokolaaditahvli asemel õuna- või pirniviilud maapähklivõiga. Närimine maandab stressi ja puuviljad on selleks parim valik. Maapähklivõi sisaldab aga kasulikke rasvu ja on rammus – ka rammusa söömine leevendab ärevustunnet ja stressi. 

2. Harjumuspärane ehk rutiinne magusaisu

Sa oled harjunud teatud kellaajal või teatud tegevuse kõrvale magusat sööma. Näiteks õhtul teleka ees võid sa ära süüa terve karbi šokolaadi või liitri jäätist. Tegelikult võiksid sa need kommid ja jäätise sama hästi mõne puuvilja või mis veel parem – kausitäie värske salati vastu välja vahetada. Kuna sul on harjumus magusat mingi tegevuse kõrvale süüa, siis tegelikult ei naudi sa seda sööki ja sa ei tunne selle maitset, sest sul on samal ajal teine tegevus käsil. Seega tee oma tervisele teene ja valmista endale ports värsket salatit ja lisa sellele röstitud seemneid ning head oliiviõli. Mõnus krõmpsuv salat teeb sinu organismile head ja lisakilode pärast muretsema ei pea.

3. Füüsiline ehk kontrollimatu magusaisu

Sul tekivad vahel meeletud isud magusa järele ja siis kaob sul igasugune kontroll ja sa lihtsalt sööd magusat nii palju, kui sisse mahub. Sa ei taha seda välja vahetada ühegi muu toidu vastu, sest sa tahad magusat ja see peab sisaldama ohtralt suhkrut! Siinkohal ongi tegu suhkrusõltuvusega ja see võib sulle ohtlik olla. Räägi oma murest toitumisspetsialistile, kes sind õigele teele aitab!

Mis tüüpi magusasööja sina oled?