TOITUMISNÕUSTAJA SOOVITAB: mida süüa enne ja pärast trenni?

6 kommentaari
TOITUMISNÕUSTAJA SOOVITAB: mida süüa enne ja pärast trenni?

Regulaarne spordi tegemine tagab pika ja tervisliku elu. Lisaks sellele, et trenn aitab meil vormis püsida, annab see ka energiat, vähendab riski haigestuda erinevatesse haigustesse ning tõstab tuju. Seetõttu on väga oluline, kuidas tangime oma keha vahetult enne ja pärast spordi tegemist. Toitumisnõustaja ja peatreener Heikki Mägi pani kirja mõned nõuanded, mida võiks süüa enne trenni ja pärast seda ning lisaks avaldab ta, kui suurt rolli mängib sport kaalulanguse juures tegelikult. 

Heikki leiab, et tavainimesele ei ole mõtet asja keeruliseks ajada – piisab sellest, et süüa tund kuni poolteist enne trenni tegemist täiesti tavalist toitu. “Kui tunned, et vajad midagi toekamat, söö praadi. Kui tunned, et soovid midagi kergemat, sobib ideaalselt mingi smuuti. Mõõdukalt süsivesikuid, piisavalt rasvu ja valke teevad ideaalselt oma töö ära. Vältida tuleks kindlasti ohtralt suhkrut sisaldavaid toite, sest energia andmise asemel töötavad need vastupidiselt – viivad trennis hoopis sinu energiataseme alla. Sama kehtib ka pärast trenni toidukorra kohta. Söö täiesti tavalist toitu. Ent jäta meelde, pärast trenni pead kindlasti sööma, kellaajast sõltumata,” sõnas ta.

Heikki avaldab, et väide, nagu peaks sööma kolm korda päevas ning lisaks veel kaks vahepala, on üks suurimaid toitumise kohta käivaid müüte üldse. Viis ja enam kordi päevas söömine lihtsalt ei sobi inimeste elurütmiga. Sageli pole ju mõeldav neid vahepalasid töö juures süüa. Ja see pole ka vajalik. Mitte kuskil pole teaduslikku kinnitust leidnud arvamus, et sagedasem söömine ainevahetust kuidagi kiirendaks.”

“Soovitan pigem jagada oma toidukorrad nelja korra peale päevas – söö kohe pärast ärkamist hommikusöök, töö juures lõunasöök, õhtusöök kohe pärast töölt koju jõudmist ja hiline õhtusöök tunnike enne magamaminekut,” lisas ta. 

Kuigi kehakaalu saab edukalt langetada ka ilma trennita, soovitab Heikki võimalusel kindlasti ka sporti teha ning seda kahel põhjusel.Esiteks mõjub treenimine mentaalselt positiivselt ja vähendab võimalust, et sa oma tervisliku elustiili unarusse jätaksid. Teiseks aitab treening muuta sinu keha proportsioone – sa näed tulevikus lihtsalt palju kenam välja.”