VAATA, KUI PALJU UND just sina tegelikult vajad

VAATA, KUI PALJU UND just sina tegelikult vajad

Me kõik vajame und. See, kui hästi ja kvaliteetselt me end välja puhkame, mõjutab nii tervist, tuju kui energiataset. Meil kõigil on aga erinevad unevajadused, mida muuhulgas mõjutavad meie stressitase, aktiivsus ja üldine tervislik seisund.

Me kõik vajame und. See, kui hästi ja kvaliteetselt me end välja puhkame, mõjutab nii tervist, tuju kui energiataset. Meil kõigil on aga erinevad unevajadused, mida muuhulgas mõjutavad meie stressitase, aktiivsus ja üldine tervislik seisund.

Mida vanemaks me saame, seda vähem vajame me ka und ning kuigi võib olla ahvatlev mitte oma unekvaliteeti süveneda ning loota selle asemel kohvile, siis tegelikult pole võimalik und millegagi asendada.

Kui sa öösiti pidevalt üles ärkad ja oma unenägusid detailselt mäletad, siis see võib selgitada, miks sa alati väsinud oled. Kui sa ei liigu piisavalt sageli REM-faasist edasi sügava une faasi, ei saa su keha hästi välja puhata. Sinu unemurede vastu võib olla lihtne lahendus, nii et kui sa oled unega hädas, siis küsi kindlasti mõnelt spetsialistilt nõu.

Kui palju siis inimesed und vajavad?

Vastsündinud (kuni kolm kuud): 14-17 tundi

Beebid (4-11 kuud): 12-15 tundi

Väikelapsed (1-2 aastat): 11-14 tundi

Koolieelikud (3-5 aastat): 10-13 tundi

Kooliealised (6-12 aastat): 9-11 tundi

Teismelised (13-17 aastat): 8-10 tundi

Noored täiskasvanud (18-25 aastat): 7-9 tundi

Täiskasvanud (26-64 aastat): 7-9 tundi

Vanad täiskasvanud (65+ aastat): 7-8 tundi

higherperspective.com