Vaata siit, kas tarbid piisavalt rauda!

Vaata siit, kas tarbid piisavalt rauda!

Raud on väga oluline element nii laste kui täiskasvanute tervise seisukohast. Seda vajatakse erinevatel eluettappidel erinevas koguses. Kõige suurem rauavajadus on kasvueas lastel, rasedatel ning naistel, kelle menstruatsioon on äärmiselt vererohke.

Raud on väga oluline element nii laste kui täiskasvanute tervise seisukohast. Seda vajatakse erinevatel eluettappidel erinevas koguses. Kõige suurem rauavajadus on kasvueas lastel, rasedatel ning naistel, kelle menstruatsioon on äärmiselt vererohke.

Soovituslik päevane rauaannus:

 – lapsed (1-10 aastat): 7-10 mg

 – naised (19 aastat ja vanemad): 18 mg

 – rasedad naised: 27 mg

 – imetavad naised: 9-10 mg

 – mehed (19 aastat ja vanemad): 8 mg

Toidud, milles leidub rohkelt rauda

Rauda leidub rohkelt lihas, kalas, pähklites, ubades, munakollases, spinatis, läätsedes, kiivis, maasikates, vaarikates ja teistes marjades, brokolis, lillkapsas, kartulis, tomatis.

10 mg rauda sisaldub näiteks:

 – 50 g hautatud maksas

 – 55 g nisukliides

 – 90 g läätsedes

 – 125 g verivorstis

 – 400 g hautatud veiselihas

Raua imendumist organismi soodustavad C-vitamiini rikkad toidud, näiteks tsitruselised. 

Allikas: healthcareaboveall.com, toitumine.ee