5 PÕHJUST, MIKS SA PEAKSID iga päev muna sööma!

5 PÕHJUST, MIKS SA PEAKSID iga päev muna sööma!

Kas muna söömine on tervisele kasulik? Vastus on jah! Muna on tervisele väga kasulik ning seda mitmel põhjusel. Lisaks sellele, et muna söömine aitab liigsetest kilodest ja isegi kõhurasvast vabaneda, mõjub see positiivsele ka kogu keha tervisenäitajatele. Muna võiks süüa iga päev!

Kas muna söömine on tervisele kasulik? Vastus on jah! Muna on tervisele väga kasulik ning seda mitmel põhjusel. Lisaks sellele, et muna söömine aitab liigsetest kilodest ja isegi kõhurasvast vabaneda, mõjub see positiivselt ka kogu keha tervisenäitajatele. Muna võiks süüa iga päev!

Allpool on välja toodud viis suurepärast põhjust, miks iga päev üks muna süüa:

1. Muna tugevdab immuunsüsteemi.

Muna sisaldab suures koguses erinevaid B-grupi vitamiine, A ja D-vitamiini, väiksemas koguses ka E-vitamiini. Lisaks leidub munas veel ohtralt valke, lipiide ja mineraalaineid, mis tugevdavad organismi. Muna söömine muudab sind tugevamaks ja sa jääd harvem haigeks.

2. Muna teeb juuksed ilusaks ja luud ning küüned tugevaks.

Tänu vitamiinidele, valkudele ja mineraalainetele, mida munas ohtralt leidub, saavad ka sinu kiharad ja küüned uut elujõudu. Üks muna päevas teeb sinu kehale head nii seest kui väljast.

3. Muna annab lihastele uut elujõudu.

Muna sisaldab suures koguses väga kvaliteetset valku, mis on lihastele ülimalt oluline – just valk aitab kaasa lihaste arengule. Näiteks taimsetest toitudest ei suuda organism valke just kõige paremini omastada, ent munas sisalduvad valgud imenduvad organismi väga hästi. Kui sa soovid kaalust alla võtta, kõhurasvast lahti saada ja lihasmassi juurde kasvatada, siis peaksid kindlasti iga päev muna sööma.

4. Muna aitab keharasvasprotsenti vähendada.

Mitmed uuringud on näidanud, et inimesed, kes söövad vähemalt kaks kuud järjest igal hommikul või lõuna ajal muna, näksivad päeva jooksul vähem ja nende keharasvaprotsent langeb. Muna on väga toitev ja sobib ideaalselt ka kaalulangetaja lauale. 

5. Muna reguleerib ainevahetust.

Munakollane sisaldab rohkesti inimesele vajalikku letsitiini, mis on tähtis närvirakkude toitaine. Letsitiin parandab naha üldseisundit ja parandab isegi juuste väljalangemist. Lisaks reguleerib letsitiin ainevahetust, varustab lihaseid ja närvikudesid hapnikuga ning aitab hoida ka maksa tervena.

Müüt, et muna on nii-öelda “kolesteroolipomm”, mille tarbimist tuleb võimalusel piirata, ei vasta tõele. Tegelikult on munas küllastumata ja küllastunud rasvhapete suhe tasakaalus ning muna tarbimine ei avalda olulist mõju organismi kolesteroolitasemele. Üks muna päevas teeb sinu kehale head!

Allikas: sungazing.com