SFÄÄR – sinu kohustuslik elustiiliinspiratsioon

4 kommentaari
SFÄÄR – sinu kohustuslik elustiiliinspiratsioon

Astun Sfääri sisse ühel sombusel aprillikuu pärastlõunal. Juba uksel võtab mind vastu rõõmsameelne teenindaja ning mu päev saab hetkega päikeselisem. Tutvun imetoreda Kerliga ning siirdumegi lauda, et asuda toite valima ja Sfääri eluolust jutustama.

Alustame sellest, et tegemist on tõelise kalasõbra menüüga ning valime maitsmiseks välja madalküpsetatud Teriyaki forelli, soolasiiasalati ning kalakotletid. Esimeseks roaks tuuakse mulle soolasiiasalat, millest oleks mulle kui üsna piiratud mahutavusega sööjale isegi pearoaks piisanud. Salat sisaldas vaieldamatult parimat marineeritud peeti, mida ma eales maitsnud olen. Järgmisena pakutud Teriyaki forell andis minu õnneks välja eelroa mõõdu, ent kala lausa sulas suus… Ja see soolakurk! Kalakotlettide kohta ei oskagi ma enam viimaks muud öelda, kui et tõeliselt hea energiaga toit! Seda kinnitab ka Kerli, kelle sõnul on kalakotletid valmistatud vaid puhtast kalafileest, lisamata neile jahu ega muid abiaineid. 

Lisaks ülimalt maitsvale toidule hämmastab mind siinne joogivalik, mille hulgas on nii rikkalik veinikaart, roheline smuuti, Specialty kohvid kui ka maailmakuulsad TWG teed. Üht erilisemat neist sain ka ise proovida, nimelt sinist teed, mis küll värvuselt sinine ei olnud, kuid mis on Eestisse toodud otse Singapurist ning mida ei paku ükski teine restoran kogu Põhja-Euroopas. 

Kuulus ka teiselpool ookeani

Toidu kõrvale kuulan huviga lugusid Sfääri ajaloost – nüüdseks juba seitse aastat avatud restoran ja concept store oli avamisaegadel lausa nii kuulus, et leidis äramärkimist Venemaa Vogue’is, olles toona uute restoranide tipus. Sfääri müstiline kuulsus kandus ka teisele poole Atlandi ookeani, täpsemalt New Yorki, kus leidis kajastust New York Timesi artiklites. Nii ongi siia saabunud külastajaid maailma eri paigust, kes kõik on soovinud selle koha omapärasest aurast osa saada. 

Sfääril on ka päris oma kohalik püsiklientuur, kellest osa käib siinseid toite mekkimas ja ennast energiaga laadimas lausa iganädalaselt. Ülimalt populaarsed on pealinlaste hulgas nädalavahetuse brunch’id, mil järjekord suisa ukse taha ulatub. Muuhulgas pakutakse Sfääris toekat hommikumenüüd, mis samuti igal tööpäeval siia täismaja toob. Restoran on tööpäevadel avatud juba kella kaheksast.

Omanäoline concept store

Restoranis asub ka väga omanäoline concept store, kus on müügil mitmeid tuntud brände nii kodumaalt kui mujalt maailmast. Nimelt on poe omanik laia silmaringiga maailmarändur, kes on kauba kogunud kokku maailma eri paigust, muuhulgas näiteks Jaapanist. Ja ei, ta ei ole neid kaupu tellinud veebipoest, vaid käinud ise kohapeal katsumas ja proovimas, et kindel olla, et see on ikka see, mis olema peab. 

Lisaks riietele, jalatsitele ja aksessuaaridele tutvustab Kerli mulle ka kaht väga erilist brändi, mida ei ole võimalik osta ühestki meie naaberriigist ning mille sisseostmisega on nähtud suurt vaeva. Kerli tutvustab mulle esmalt pesuvahendit The Laundress, mille lõid kaks ema Ameerikas, kes ikka ja jälle riideid keemilisse puhastusse viisid, mõeldes samal ajal, et kuidagimoodi peab ju ka kodustes tingimustes sama kvaliteedi saavutamine võimalik olema. Kerli sõnul on see nüüd saanud ka tema kodus ainukeseks pesuvahendiks ning pidavat lausa nii suurt sõltuvust tekitama, et osad kliendid käivad Sfääris vaid seda toodet soetamas. 

Teine eelnimetatud brändidest on Aēsop, mis on 1987. aastal Austraalias Melbourne’is loodud looduskosmeetikabränd, mida armastavad nüüdseks ka paljud eestlased, kes samuti vaid nende toodete pärast Sfääri sisse astuvad. Saan proovida imeliselt lõhnavat kätekreemi, ja usute või mitte, aga selle kreemi lõhna tunnen oma kätel veel ka hilisõhtul, olgugi et olen vahepeal korduvalt käsi pesnud. SfääRi töötajate suureks lemmikuks on Aēsopilt üks eriti huvitav toode – suuvesi, mille maitses on tunda nelki ja aniisi.

Veel mainib Kerli ära maailmakuulsa ajakirja nimega Kinfolk, mis on lisaks toidule ja joogile ning eelnimetatud brändidele selle koha neljandaks tõmbenumbriks, olgugi et seda saab lisaks Sfäärile nüüdseks soetada ka mõnest raamatupoest. 

Igal asjal on oma lugu!

Mind paneb tõepoolest hämmastama, kui põhjalikult on siin kõik läbi mõeldud ning detailideni viimistletud – ükski asi ei ole siia sattunud juhuslikult ja igal asjal on oma lugu!

Kui nüüd toidu juurde tagasi tulla, siis kuna kõht seab mu maitseelamustele omad piirid, pakitakse mulle magustoiduks mõeldud koogike karbiga kaasa. Kindlasti tulen siia ühel päeval tagasi, kuna maitsmata jäi veel nii mõndagi, mida oleks tahtnud proovida, ja ära ei ütleks ka sellest heast energiast, mis mulle siin osaks sai. 

Ilmunud ajakirjas Buduaar