SUPP – IDEAALNE KOSUTUS jahedaks talvepäevaks

9 kommentaari
SUPP – IDEAALNE KOSUTUS jahedaks talvepäevaks

Kui väljas on külm ja lumine või vihmane ning porine, ihkab hing midagi soojendavat. Kausitäis kuuma suppi on ideaalseks kõhutäiteks nii lõuna- kui ka õhtusöögiks. 

Eestlaste toidulaual on supp olnud alati tähtsal kohal. Suppi võib valmistada just nendest koostisosadest, mis on parasjagu käepärast ning võrdlemisi lihtsa vaevaga saab kogu pere söönuks. Tihti serveeritakse suppi eelroana, kuid helde ports tummist suppi, kus lusikas ikka püsti ka püsib, on tegelikult sama toitev kui ükskõik milline pearoog.

Kuna supi valmistamiseks on retsepte lõputult ning improviseerimine täiesti lubatud, saab igaüks sellega hakkama. Kellel samas pole aega ega tahtmist, leiab kiiret abi poeriiulilt. Mamma teab ja tunneb, mida eestlased armastavad ning nüüdseks kuulub Mamma tootevalikusse juba 11 suppi – kanasupp, borš, kodune seljanka, frikadellisupp, hartšo, rassolnik, külmsuitsuforelli püreesupp, kana-köögivilja püreesupp, forellisupp, hernesupp ja seenesupp. Suurest tootevalikust leiab oma lemmiku igaüks. Kõik supid on saadaval eraldi pakendatuna 300grammisteks portsjoniteks. Eesti lemmiksupid, kodune seljanka ja borš, on nüüdsest saadaval ka praktilises perepakendis: 2 kg suppi on pakendatud mugavasse sangaga karpi, mille sisust saab kindlasti söönuks kuus inimest. Kuna Mamma suppidele ei pea isegi vett lisama, teevad need elu eriti lihtsaks. Pane ainult potti, tõsta paariks minutiks tulele ning ongi serveerimiseks valmis!

Rahvatarkus kõneleb, et supp läheb pikast podisemisest aina paremaks, sest kokkukeemise käigus maitsed ühtlustuvad. Just sellepärast ei olegi purgisupid nii maitsvad kui juba korralikult läbikeenud supid. Ka Mamma supid on juba mõnusalt kokku keedetud. Samuti on neid hea soojendada veel teisel ja kolmandalgi päeval – supi maitse muutub sellest aina paremaks.

Supp on tervislik ja kasulik valik igaks olukorraks. Külma käest tulles ei ole paremat kosutust kui kausitäis auravat suppi. Kuum supp tõstab kehatemperatuuri ning annab mõnusalt sooja tunde. Kui juba väike külmetus kallal, vaigistab kuum leem valutunnet kurgus ning lööb nina lahti, samas hoiab efektiivselt ära vedelikupuuduse. 

Ühest korralikust supist saab organism kätte pea kõik vajalikud toitaineid ja vitamiinid. Kui lastele tavaliselt juurviljad ei maitse, siis supi sisse on neid vitamiinipomme lihtne ära peita. Suppi segatuna ei ole juur- ja köögiviljade maitse ka nii tugev. Valguallikana võib suppi lisada koort, liha, kana või kala – eriti mõnusad on koorega segatud kreemjad püreesupid, liha-armastajatele sobib hästi tummine seljanka või borš. Kiudainete allikaks on supis näiteks odrakruubid või riis ning soovi korral võib supi kõrvale pakkuda veel mõnusa viilu kodust leiba. Et menüü püsiks tasakaalus ja toitaineterikas, peaks mõni tervislik ja maitsev supp olema vähemalt kord nädalas iga inimese toidulaual. 

Mamma teeb tervisliku toitumise mõnusalt lihtsaks ja maitsvaks. Leia oma lemmik!