Muuda näonahk ilusaks, muutes oma elustiili.

27 kommentaari

Paar väikest muudatust võivad sinu naha heaks palju teha. Kurnatud,
elutu, hallikat tooni näonahk võib paari nädalaga juba elujõuliselt
särama lüüa, kui vaatad üle, mida sööd ja kuidas oma nahka igapäevaselt
poputad. Kindlasti leiad siit palju sellist, mida juba tead ning oled
kuulnud, kuid jälgi, kas oled neid soovitusi oma igapäevaelus rakendanud.
/Tekst: Mari Ojasaar/

 


Paar väikest muudatust võivad sinu naha heaks palju teha. Kurnatud, elutu, hallikat tooni näonahk võib paari nädalaga juba elujõuliselt särama lüüa, kui vaatad üle mida sööd ja kuidas oma nahka igapäevaselt poputad. Kindlasti leiad siit palju sellist, mida juba tead ning oled kuulnud, kuid jälgi, kas oled neid soovitusi oma igapäevaelus rakendanud. Lihtsalt lugemisest kahjuks ei piisa. Kindlasti jaga ka teistega häid nippe, mis sinu naha on kaunilt särama löönud.


Maga vähemalt 8 tundi:
Uni on vast üks parimaid asju, mida saame naha heaks teha. Magamine aitab nahal taastuda ja uueneda. Püüa magama heita heas ja rahulikus tujus. Eelista satiinist padjapüüri, mis on õrn nahale ja ei tekita kortse. Puuvillase padjapüüriga kokkupuude mitmeid tunde öö jooksul tekitab nahale väikese trauma, mis lõpeb kortsude tekkimisega, kuna kollageen laguneb. Nii kummaline kui see ka pole, siis inimestel, kes alatihti ühe külje peal magavad, vajuvad kortsud näos samuti ühele küljele. Vaata , kas märkad inimesi , kellel on üks silm rohkem ära vajunud kui teine? Suure tõenäosusega magab viimane just see näopool padjal. Kui selline harjumus on tulnud, siis võiks näiteks partneriga voodis kohad vahetada või teha mingi muudatus, mis kinnistunud unepoosi vahetama paneb. Ideaalis võiks selili magada, nii pole üldse kortsudele tekkimiseks võimalust antud.
Enne magama minekut tuuluta tuba ja ööseks jäta aken lahti. Kui hommikuti on silmad pidevalt inetult paistes ja see teeb muret, siis tasub meeles pidada, et õhtune vedeliku tarbimine soodustab kotikeste tekkimist. Seega ära tarbi suures koguses vedelikke liiga hilisel tunnil.

Järgi seda, mis sulle sobib:
Otsi, kuni leiad enda nahale sobivad vahendid ja hoolduse. Näonahale tooteid valides ei tasu kõige viimast trendi järgida ja iga kord kui midagi poelettidele suure reklaamiga tuleb, just seda katsetama asuda. Jälgi pigem koostisosi, mitte kui silmapaistev on pakend või kes on uus reklaaminägu ja kui veatu see tundub.

“Toida“ oma nägu:
Antioksüdandid aitavad naha vananemise vastu ja just neid tuleb igapäevasest toiduvalikust ammutada, et toetada naha seisundit. Selleks jälgi mida sööd ja mida eelistad oma menüüs. Head antioksüdandid on erinevad marjad, puu- ja juurviljad, toiduained, mis sisaldvad omega 3 ja 6 rasvhappeid. Nahk vajab rasvu ja õlisid, mida saab avokaadost, juustsut ja piimatoodetest. Hea viis meeles pidada ja mitmekülgselt vitamiine ammutada on järgides kolme värvireeglit! Kui tellid salati, siis vaata, et see moodustuks vähemalt kolme eri värvi koostisosadest. Juurviljade puhul näitkes- roheline kapsas, punakas porgand, kollane kaalikas jne. Mida rohkem värve on , seda paremini sa sööd.
Nahale teeb head, kui vähendad toiduvalikus suhkru ja nisu osakaalu. Nisu on kehal raske töödelda ja see on näha ka näonahal.

Ära sörkjooksuga üle pinguta:
Enamikel profisportlastel, kes tegelevad jooksmisega, on enneaegsed kortsukesed. Kui jooksmisel jalg maapinnaga kokku puutub, siis annab see tõuke, mis keharaskusel just näos ilmneb. Liigne sörkimine võib kollageeni lagunemisele kaasa aidata. Alternatiiv on treening, mis ei tekita sellist põrutust. Kuid kindlasti aitab regulaarne treening nahal terve ja kaunina särada. Keha liikumine paneb seedimise korralikult tööle, veri hakkab kiiremine liikuma, mis kõik aitab naha uuenemisele kaasa. Jooga on treening, mille harrastajad kiidavad aja möödudues, et nahk on kuidagi eriliselt elujõuliselt särama löönud.

Suhtu päikesekaitse kreemi suure austusega:
Kortsudevastast kreemi valides eelista mitmete tuhandeteni küündiva valiku puhul pigem kreemi, mille kõige tähtsam asi see, et kaitse päikese eest oleks tagatud SPF-iga. Ka külmemal perioodil tasub kaitsekreemi regulaarselt kasutada. Kanna seda kindlasti ka käe väliskülgedele ja juuksepiirile.


Ära suitseta:
Iga koniga saastad oma keha ja see on otsene kollageeni ja antioksüdantide hävitamine. Uuringute kohaselt viiekümnel protsendil suitsetajatel tekivad enneaegsed kortsukesed. Nahk muutub kuivaks, halliks ja närtsinuks. Pealegi lõhnad sa halvasti suitsu järgi, juuksed muutuvad ilmetuks, küüned rabedaks ja hambad kollseks. Ja loomulikult  kannatab esmajoones sinu tervis.


Alati puhasta oma nägu meigist:
Kui sa ei võta meiki korralikult õhtuti maha, siis see ummistab poore ja ei lase nahal öö jooksul taastuda. Kui meigijäägid jäävad pooridesse, siis see võib neid veelgi suuremaks teha. Puhasta nägu seni, kuni vatile ei jää meigist enam jälgegi, samas jälgi, et hoiad nahka õrnalt ja ei nühi meiki maha, vaid pigem masseerivate liigutustega pühid mustuse maha. Kuna see on igapäevane rutiin, siis muuda see enda jaoks eriliseks, sest sinu nahale võib see teha kas palju kahju või pigem head. Kui kuidagi peale pidu ei viitsi meigi eemaldamisga tegeleda, siis varu juba varakult voodi kõrvale meigieemalduse salvrätikud, nii saad isegi silmad kinni poole une pealt suurema mustuse enne uinumist maha võtta.

Joo palju vett:
Vesi viib organismist mürgid välja ja puhastab seega su keha. Sinu nahalt peegeldub sisemine puhtus, kui vabaned jääkainetest. Soovitav oleks juua umbes kaks liitrit vett päevas.

 

 

Mari Ojasaar

mari@buduaar.ee