8 NIPPI, kuidas saavutada enesekindlus

5 kommentaari
8 NIPPI, kuidas saavutada enesekindlus

Mõnikord tunned, et sul jääb puudu enesekindlusest ja julgusest? Ära muretse, toome sinuni kaheksa moodust, kuidas enesehinnangut tõsta. Tõsta oma enesekindlus lakke!

Kirjuta üles oma mantra ja kleebi see nähtavale kohale.

1. samm: Leia enda jaoks mingi mantra, tsitaat või luuletus, mis sind inspireerib.

2. samm: Kirjuta see üles, prindi välja ja pane nähtavasse kohta (näiteks vannitoa peegli külge).

TULEMUS: Sa kannad seda enda jaoks inspireerivat mantrat üha rohkem ka oma igapäevaellu kaasa. See inspireerib ja aitab sind rasketel hetkedel.

Kanna iga päev oma lemmikhuuleläiget, -kõrvarõngaid või -parfüümi.

1. samm: Leia enda jaoks mingid aksessuaarid, mis panevad sind end hästi tundma. 

2. samm: Kanna iga päev midagi oma lemmikutest – olgu selleks mõni ehe, parfüüm või juukseklamber.

TULEMUS: Kandes asju, mis sulle meeldivad, tõstad oma enesehinnangut. Sa tunned end hästi ja see ongi kõige tähtsam!

Kirjuta iga päev üles kolm asja, mis sel päeval hästi läksid.

1. samm: Enne voodisseminekut mõtle natuke oma päeva üle järele ja kirjuta üles enda jaoks kõik positiivsed asjad, mis sinuga juhtusid. 

2. samm: Vali välja kolm kõige paremat asja ja kirjuta juurde ka selgitus, miks just need sinu jaoks olulised olid.

3. samm: Hoia neid kirjutisi alles ning iga nädala lõpus vaata uuesti üle, mis olid selle nädala parimad hetked sinu elus. 

TULEMUS: Enesekriitika ja oma nõrkadele omadustele keskendumine ei aita elus edasi. Me suudame palju rohkem saavutada, kui keskendume oma tugevatele külgedele.

Kiida ja premeeri ennast.

1. samm: Leia enda jaoks üks tegevus, mida sa iga päev teed (näiteks juuksepesu, -föönitamine või keha kreemitamine). Võta selle jaoks rohkem aega ja naudi seda tegevust ilma, et keegi või miski sind segaks. 

2. samm: Hakka seda tegevust veelgi mõtestatumalt tegema. See tähendab, et keskendu sellele, mida sa teed ja kuidas sa end sel ajal tunned. Kiida end mõttes ja tee endale pai.

TULEMUS: Sageli tuleb ette, et me karistame või eirame end ning enesekiitmist kuuleme harva. Endale ilusate sõnade ütlemine paneb meid end väärtuslikumalt tundma ja tõstab seeläbi ka enesekindlust.

Oska saada ja teha komplimente.

1. samm: Kui keegi ütleb sulle midagi ilusat, siis võta see kompliment vastu – ütle „aitäh“ ja naerata.

2. samm: Tee ka ise teistele komplimente. Kuid ole alati aus ja siiras neid tehes.

3. samm: Komplimente jagades loo alati inimesega silmside.

TULEMUS: Komplimendid on nagu kingitused. Õppides komplimente saama ja tegema, tunned end armastatuna ning see ühendab inimesi ja muudab suhtlemise lihtsamaks. 

Ole teadlik oma mõtetest.

1. samm: Lülita oma telefon ja telekas välja. Mine kuskile vaiksesse kohta ja ära tee midagi.

2. samm: Kui soovid, siis sule oma silmad. 

3. samm: Saa teadlikuks kõigist segajatest, mis sind ümbritsevad (isegi kui arvad, et need ei häiri sind nagunii).

4. samm: Sinu peast käib läbi palju mõtteid – õpi eristama olulisi ebaolulistest.

TULEMUS: Tihti muudavad meid ebakindlaks mõtted meie peas. Need on meie endi hirmud, mida endale takistuseks loome. Kui me nendest aga teadlikud oleme, õpime neid eirama ja positiivseteks muutma.  

Vaata inimestele silma.

1. samm: Tänaval kõndides vaata teadlikult kõigile vastutulijatele silma. 

2. samm: Kui su pilgud kellegagi kohtuvad, siis hoia silmsidet ja naerata. 

3. samm: Järgmine kord, kui vestled oma sõbranna või tuttavaga, siis püüa terve vestluse aeg silmsidet hoida. 

TULEMUS: Kui tunneme, et me pole midagi väärt, ja häbeneme, siis püüame end peita ja teistega mitte ühenduses olla ning pöörame oma pilgu maha või kõrvale. Hoides aga teadlikult teistega silmsidet, muutume enesekindlamaks ja seeläbi õpime ka end rohkem väärtustama.

Sea endale uusi eesmärke.

1. samm: Mis on see eesmärk, mida sa saavutada soovid? Kirjuta oma eesmärgid üles nii detailselt kui võimalik.

2. samm: Koosta ka nimekiri asjadest, mis takistavad sul oma eesmärke saavutada.

3. samm: Mõtle kellelegi, kes on täitnud samad eesmärgid, mis sa tahad saavutada (või kes teaks, kuidas nendeni jõuda). Mõtle, kuidas see inimene selle eesmärgi saavutaks, mida tema takistuste tekkimisel teeks. 

4. samm: Kui võimalik, siis saa selle inimesega kokku. Räägi temaga oma eesmärgist ja usu mind – sa saad temalt enda jaoks vajalikku inspiratsiooni.

TULEMUS: Seades endale eesmärke ja sõnastades need, liigume me nende poole kiiremini. Sarnase eesmärgiga inimesed aitavad meil rutem oma eesmärkideni jõuda.