BUDUAARI EKSPERIMENT: KUIDAS LEIDA hr Õige seitsme nädalaga?

4 kommentaari
BUDUAARI EKSPERIMENT: KUIDAS LEIDA hr Õige seitsme nädalaga?

Eneseabiraamatud pole just kõige seksikamad lugemisvarad riiulil. Kes üldse usub seda jama, mida keegi tundmatu sulle rahategemise eesmärgil jutustab? „Õpi armastama ennast, siis armastavad sind ka teised!”, „Sa pead suudlema paljusid konnasid, enne kui tõelise printsi leiad!”, „Tõeline armastus tuleb sinu juurde, kui lõpetad otsimise!”, ja lõpuks, triumfide triumf, minu absoluutne lemmik – „Sa pead vaatama läbi vihma, et märgata vikerkaart!”.

 

Aga ilma igasuguse irooniata, Katherine Woodward Thomas on välja tulnud imekspandava teoreetilise raamatuga nendele, kes on väsinud üksildustundest ja vallalise elust. Ta on loonud intrigeeriva, kuid samas lihtsa seitsmenädalase programmi „Kuidas leida seda õiget?”, mis põhineb külgetõmbe seadusel – see tähendab, et me saame ligi tõmmata ainult seda, mida oleme valmis vastu võtma ja ka ise andma. See 49-päevane raamatukursus koosneb igapäevastest õppetundidest ning iga päeva teema kohta on lisatud harjutused ja juhised, kuidas õpitut ellu rakendada. Päevikut pidades ja igapäevaseid harjutusi tehes hakkame tasapisi mõistma, millised takistused seisavad meil praegu armastuse teel ees ning Katherine õpetab meid neist vabanema. 

Usu või ära usu, aga 49 päeva möödudes olen emotsionaalselt ideaalses vaimses seisus, et minna laia maailma ja leida üles see „Õige”… Ja tead, leidsingi! Et siis kuidas? Kohe ma seletan sulle, ja kui sellest jääb väheseks, siis jaluta aga raamatupoodi, et kaunistada oma raamaturiiul järjekordse eneseabiteatmikuga, kuid seekord selle erinevusega, et saad seda teost imetleda taamalt, kaisutades diivanil kallimaga. 

Surgime probleemi tuumas

Keskkooli lõpetades polnud ma just kõige enesekindlam inimene. Peamiselt seetõttu, et ümberringi olid kõik sõbrannad suhete valdkonnas professionaalsed haid. Tundsin end suurema osa ajast kolmanda rattana vankri all. Veidike hale, ma tean, aga see läks mööda, sest samal suvel leidsin ma lõpuks kellegi enam-vähem sobiva, kellega oma õnnetust vallalise mainest lahti saada.

Koosolemise lõppfaasis hakkas minuni jõudma meestepoolne tähelepanu, millega ma polnud varem kokku puutunud. See oli fantastiline. Muidugi tundus kõik nii ägedalt põnev, et pidin suhte lõpetama. 

Järgnes lõbus periood, kus tundsin veidikeseks, et vallaline olla on hea. Minus oli kummaline haige tahe saada võimalikult palju odavat tähelepanu. See ei kestnud pikalt, sest mul oli silmapiiril keegi uus, kelle olemasolu saatis mulle alateadvusesse signaale, summutamaks enesekriitilisust ja ebakindlust, millega olin tollal endiselt kimpus. Ütleme nii, et ei läinud just teab mis kaua, et leida end taas kord suhtest. „Suitsukate,” mõtlen ma nüüd endamisi.

Aga sellega läks nii, nagu ta läks. Nüüd tean, et probleem seisnes minus. Ma polnud lihtsalt iseendaga sina peale saanud. Ma lihtsalt ei armastanud end, et armastada kedagi teist. Ma ei tundnud end enesekindlalt ja leidsin, et kõik teised naised maailmas on minust ilusamad, targemad, seksikamad, saledamad ja osavamad.

Ja seal ma nüüd olin – mõtlesin välja skeeme, kuidas olla õnnelikult vallaline. Tuleb välja, et see polegi nii lihtne.

Visiit psühhoterapeudi juurde

Katherine soovitab meil läbi käia seitse sammu, mis suunavad sind läbi etappide, justkui külastaksid igapäevaselt psühhoterapeuti. Niisiis nende vältel, sa:

1. Valmistud armastuseks

2. Võtad vastu uuendused

3. Vabaned põhiolemuslikest haavadest

4. Sead uue kursi

5. Sätid olulised asjad esmajärjekorda

6. Elad elu, mis on elamist väärt

7. Elad armastuses

Praktiliste ülesannete läbides peaksid õppima hindama aega iseenda seltsis, kartmata jääda üksikuks, armastades harvaesinevat vaikust. Selles see konks peitubki. Me otsime paaniliselt tõestust teistest, et oleme väärt rohkemat, kui ise arvame seda olevat, ent tegelikult leiame selle ainult läbi iseenda.

Harjutus 1

1. Planeeri selle nädala tihedasse päevakavasse „puhketund” iseendaga.

2. Istu vaikuses ilma tegevuseta (eemal televiisorist, telefonist, lugemisvarast) viis kuni viisteist minutit. 

3. Mõtle positiivseid mõtteid.

4. Võta hiljem välja vihik ja kirjuta, mida sa tundsid.

Kui võimalik, veeda iga päev vähemalt viis minutit vaikuses ja üksinduses, seda kartmata. Nii õpid olema üksi, mitte üksik.

Sea uus kurss

Olen kokku puutunud naistega, kellel on peaaegu et paberil punktidena kirjas, milline nende ideaalmees olema peab: särtsakas huumorimeel, Audi A8, värvilised sokid ülikonnapükste all, tööalaselt edukas. Usu või ära usu, aga üsna pea näen isegi, et naised on endale tolle müütilise olevuse leidnud ja ära kodustanud. Kuidas? Neil on kurss silmade ees.

Teine ja kolmas harjutus aitavad sul jõuda selgusele, mida sa elult üldse tahad. Kas sa oled enda jaoks valmis mõelnud, mille suunas liigud? Kui ei, siis kuidas sa üldse varasemalt oled mõelnud kuhugi jõuda, kui siht on olnud olematu?

Harjutus 2

Allolevad sõnad on sulle inspiratsiooniks, et valida välja põhisõnad, mis sind kõige rohkem kõnetavad ning millest pead kõige enam lugu. Võid lisada ka oma sõnu.

Küllus Loovus

Aukartus Vabadus

Kaastunne Lahkus

Vaprus Lõdvestus

Armastus Lootus

Andestus Naer

Lõbusus Kirg

Ausus Tõde

Terviklikkus Tunnustamine

Headus Rahu

Optimism Avatus

Enesearmastus Kergus

Alistumine Huumor

Usaldus Usk

Ime Täitumine

Aktsepteerimine Noorenemine

Ilu Edu

Lõpetatus Noorus

1. Loo üks lause iga väljavalitud sõnaga, mis aitaks sul seda omadust kinnistada. Näiteks valides sõna „küllus”, võiks lause olla „Mu elu on täis rikkalikku ja külluslikku armastust”. 

2. Kirjuta laused paberile – iga lause kümme korda. 

3. Vii päeva jooksul ellu vähemalt üks praktiline asi, mis peegeldaks väljavalitud põhiomadust. Näiteks kui valisid põhiomaduseks avatuse, siis palu võõral juhatada sulle teed või osutada abi. Või kui selleks oli ime, siis tee üks jalutuskäik pargis. 

Harjutus 3

1. Kirjuta vihikusse oma eesmärgid – kõik need asjad, mida pead vajalikuks selle elu jooksul saavutada.

2. Loo eesmärkide kõrvale piltlik kollaaž – lõika välja pildid ajakirjadest, joonista, prindi, otsi materjali internetist.

3. Lisa kujutisi, mis hõlmavad sinu jaoks olulisi iseloomuomadusi ja elu erinevaid tahke.

4. Tee nähtavaks sinu jaoks olulised ja inspireerivad ning jõulised tsitaadid/luuletused/ütlemised.

5. Aseta kollaaž nähtavale ning iga kord, kui seda vaatad, ütle endale: „Jah. See kõik on minu jaoks!”

Mantra pole mingi woodoo

Viimase sammuna palub Katherine sul kirjutada üles lause, mis kinnitaks, et suudad leida armastatut, näiteks „Mina olen armastus ja tõmbun oma elu armastusega just praegusel hetkel”. Mõistagi võiksid antud lause välja mõelda ise, sest sellest saab sinu mantra. Korda seda endale ikka ja jälle, heatujuliselt ja optimistlikult.

Ma ei tee nalja, kui ütlen, et Katherine’i teooria on kohati täis klišeelisi, ent toimivaid ülesandeid ja mõtteterasid, mis aitavad sul leida seda „õiget”. Mis siin enam oodata, asu aga proovima! Olen sinu elav tõestus sellest, kuidas Tammsaarel oli aegade algusest peale õigus, et tehes (iseendaga) tööd, tuleb ka armastus.

 

Tekst: Joanna Veeremaa
Ilmunud ajakirjas Buduaar