21 päeva TEST: vaata, kas ja mille vastu on sul toidutalumatus!

21 päeva TEST: vaata, kas ja mille vastu on sul toidutalumatus!

Kuidas saada aru, kas sul on toidutalumatus? Seda saab tegelikult ka ise välja uurida – kuulates oma keha ja analüüsides seda, kuidas sa end peale erinevate söökide söömist tunned, saad teada, millised toidud menüüst välja jätma peaksid! Puhitustunne, väsimus, raskustunne, kõhukinnisus, kõhulahtisus – kõik need sümptomid viitavad sellele, et sinu menüüs on asju, mida sinu organism korralikult seedida ei suuda.

Kuidas saada aru, kas sul on toidutalumatus? Seda saab tegelikult ka ise välja uurida – kuulates oma keha ja analüüsides seda, kuidas sa end peale erinevate söökide söömist tunned. Nii saad teada, millised toidud menüüst välja peaksid jätma! Puhitustunne, väsimus, raskustunne, kõhukinnisus, kõhulahtisus – kõik need sümptomid viitavad sellele, et sinu menüüs on asju, mida sinu organism korralikult seedida ei suuda.

Toitumisspetsialistide poolt kokkupandud juhis aitab sind kindlasti – seega polegi midagi muud, kui see läbi teha! 

Kõige raskem on teha esimene samm – sa pead kolmeks nädalaks loobuma järgmistest toiduainetest: lihatooted, nisujahu, piimatooted, soja, alkohol, kohv (kõik kofeiini sisaldavad joogid), suhkur, kõikvõimalik kiirtoit. Kofeiinivaba kohv on lubatud!

Selle asemel söö need 21 päeva: palju köögivilju, puuvilju, seemneid, pähkleid, kinoad, riisi, joo valget ja rohelist teed ja vett. 

Ideaalis võiksid sa 28 päeva sellise menüü peal olla, sest nii saad kõige paremini tuvastada, mille vastu sul talumatus on.

Kui see periood on läbi, hakka toitusid oma menüüsse ükshaaval tagasi võtma ja katsetama!

1. Esimesena võta tagasi nisujahu – tarbi saia või mõnda muud toodet, mis sisaldab nisujahu ning söö neid tooteid kolm päeva järjest iga päev. Kui sul ei teki ebamugavustunnet, puhitusi, kõht ei lähe kinni ja üleüldse sa tunned end väga hästi, siis nisujahu vastu sul toidutalumatust pole. Liigume edasi.

2. Nüüd võta menüüsse tagasi piimatooted ja tarbi neid samamoodi kolmel päeval järjest ning jälgi, kuidas sinu organism neid vastu võtab. 

3. Võta tagasi sojatooted ja tee nagu ülalpool mainitud toodete puhul soovitatud on.

4. Võta tagasi kohv.

5. Võta tagasi liha.

6. Ja kõige viimasena hakka vaikselt uuesti tarbima tavalist suhkrut, kuid piiratud koguses! Mesi ja puuviljasuhkur on paremad!

Kui oled selle juhise järgi talitanud ja reeglitest kinni pidanud, saad teada, kas ja mille vastu sul toidutalumatus on. 

PS! Toidutalumatus ja allergia mõne toidu vastu on kaks erinevat asja! Kui sa kahtlustad, et sul on allergia, siis pöördu kohe spetsialisti poole!

 

Allikas: health.com