Kas arvasid, et sööd tervislikult? Need toidud rikuvad su dieedi

3 kommentaari
Kas arvasid, et sööd tervislikult? Need toidud rikuvad su dieedi

Need väidetavalt tervislikud toidud on tegelikult väga kaugel tervislikkusest.  

Need väidetavalt tervislikud toidud on tegelikult väga kaugel tervislikkusest.

Ceasari salat

Ceasari salatit saab vaevalt salatiks kutsuda, sest vaid väike annus sisaldab umbes 300-400 kalorit ja 30 grammi rasva. Annuse muudab kaloririkkaks selle rikkalik kaste ja parmesan.

Värsked smuutid

Poodides ja kohvikutes müügil olev ”tervislik” marjajook võib sisaldada väga palju suhkrut ning rohkem kui 350 kalorit. Isetehtud smuuti on palju tervislikum, sest siis tead ise kas ja kui palju sa sinna suhkrut ja marju paned.

Energiabatoonid

Paljud energiabatoonid on tegelikult lihtsalt tuunitud kommid, välja arvatud, et sisaldavad rohkem kaloreid. Üks batoon võib sisaldada koguni 500 kalorit. Kui ostad energiabatooni, veendu, et kaloreid on alla 200, ning et batoon sisaldaks valku ja kiudaineid.

Kanatortilla

Ilmselt mõtled sa, et valge liha – mis võiks selle juures ebatervislik olla? Paljude üllatuseks võib paljude täidistega tortilla sisaldada kuni 1000 kalorit. Seda just kõrge rasvasisaldusega toitude tõttu, näiteks juust ja koorekaste.

Kalkuniviinerid

Kalkuniviinerid ja muud kalkunitooted, mille eesmärgiks on asendada rasvast sinki, ei pruugi olla tervislikumad kui algne toode. Kuigi kalkunit reklaamitakse kui madala rasvasisaldusega toodet, võib koostisainetenimekiri paljastada midagi muud – ole siis tähelepanelik, kui vaatad toiteväärtust.

Hommikune muffin

Müügil on palju erinevaid muffineid ja müslimustikamuffin ei kõla just väga ebatervislikult, kas pole? Jah, muffin on kasulikum kui sõõrik, kuid poes müügilolevad muffinid võivad sisaldada kuni 500 kalorit ja 11 teelusikatäit suhkrut.

Madala rasvasisaldusega jogurt

Madala rasvasisaldusega jogurtis on tavaliselt tõesti vähem rasva, kuid mille kõigega on rasv asendatud? Tavaliselt suhkruga. Maitset lisatakse fruktoosiga või mõne muu salakavala lisandiga. Võrdle tavalist jogurtit madala rasvasisalduse omaga – kui palju on lisatud suhkrut võrreldes esimesega?

Jäätee

Jäätee antioksüdandid ei muuda seda tervislikuks joogiks. Ühes klaasis võib olla väga palju suhkrut ning 200 kalorit. Joo siis pigem tavalist teed.

Salatitäidis otse purgist

Kas lisad salatile maitset purgist võetud päikesekuivatatud tomatite või oliividega? Kuigi need on mingit moodi köögiviljad, on konservide toitaine sisaldus sageli nõrk ja sisaldavad palju soola. Seega piira nende tarbimist.

Coleslaw’ kapsasalat

Kapsasalat kõlab iseenesest tervislikult. Restoranides tuntud coleslaw’ kapsasalat seda aga ei ole, sest väike annus sisaldab umbes 260 kalorit ja 21 grammi rasva. Kui coleslaw’ salat sulle väga meeldib, asenda rasvane majonees näiteks madala rasvasisaldusega hapukoorega.

Allikas: WebMD.com

 

Anneli Allikas-Parv

Sarnased artiklid