Kavalusega rohkem köögivilju sööma!

Kavalusega rohkem köögivilju sööma!

Maitsev makaronivorm ürtide ja köögiviljadega, kala kõrvale valmistatud ahjujuurviljad või rõõmusta perekonda hooaja köögiviljadest valmistatud püreesupiga. Süütu kavaldamise teel hakkad aedvilju eneselegi märkamatult rohkem sööma, kirjutab Iltalehti.

Maitsev makaronivorm ürtide ja köögiviljadega, kala kõrvale valmistatud ahjujuurviljad või rõõmusta perekonda hooaja köögiviljadest valmistatud püreesupiga. Süütu kavaldamise teel hakkad aedvilju eneselegi märkamatult rohkem sööma, kirjutab Iltalehti.

Köögiviljade kasutamisel seab vaid kujutlusvõime piirid. Neid saab imelihtsalt lisada osaks igapäevastele argisöökidele, näiteks ahjuvormid, supid, pajaroad ja kastmed. Köögiviljadesse peaks suhtuma sedasi, et need on sama olulised ja tähtsad toiduained nagu kas või liha ja kala ning need pole mõeldud vaid garneeringuks.

Soovitustele vastav pool kilo köögivilju päevas,on paljudele vaid kauge unistus, sest mõndadele inimestele ei meeldi need pelgalt juba oma maitse poolest.

Ometi on köögivilja valik nii rikkalik, et sobivaid alternatiive leidub kindlasti igaühele. Vähestel on meeles, et lisaks juurviljadele kuuluvad ka marjad, puuviljad, seened, maitsetaimed, sibulad, kapsad ning salatilehed köögiviljade hulka.

Värvilistest ja erikujulistest aedviljadest on lihtne valmistada isuäratav ning maitsev eine.

Hakkame köögivilju sööma eneselegi märkamatult rohkem, kui need on söögi lahutamatuks osaks. Kui aedvilju lisada juba toidu valmistamise ajal vormiroogadesse, kastmetesse või suppidesse, siis toit saab samal ajal lisamaitset, värvi ja toiteväärtust. Ka salat tasuks igale sööjale juba taldrikule valmis tõsta, sest eraldi lauale tõstetud salatikauss jääb tihti puutumata.

 

Anneli Allikas-Parv

Sarnased artiklid