Kuidas vältida ülesöömist jõuludel ja aastavahetusel?

71 kommentaar
Kuidas vältida ülesöömist jõuludel ja aastavahetusel?

Keskmiselt sööb hea isuga inimene juba üksnes Jõulude ajal ära 7000 kalorit. Aastavahetusest rääkimata. Tänu asutuse jõulupidudele, drinkidele naabrite ja sõpradega, algavad jõulud juba detsembri keskel. Kuidas sellisel perioodil veel kaalu jälgida?

Keskmiselt sööb hea isuga inimene juba üksnes Jõulude ajal ära 7000 kalorit. Uuest aastast rääkimata. Tänu asutuse jõulupidudele, drinkidele naabritega ja sõpradega, algavad jõulud juba detsembri keskel. Kuidas sellisel perioodil veel kaalu jälgida?

Kui oled juba kuid üritanud kaalust alla võtta, et aastavahetuse peol oma pidulikku kleiti ära mahtuda, siis võivad jõulud dieediga teha hävitustööd.

Jõulude ajal kipume toitu liiga palju kokku ostma, et  jõululaud ikka rikkalik oleks. Palju toitu jääb järgi ja kokkuhoidlik rahvas nagu me oleme, sööme ilusti ülejäägid ära nagu kord ja kohus. Pealekauba on poodides peibutavad “kaks ühe hinnaga” pakkumised ning igasugused allahindlused jõulutoitudele ja snäkkidele. Verivorsti saab süüa ju ainult kord aastas jõulude ajal ja sellepärast püüavad paljud inimesed niipalju vorste korraga süüa, et järgneva vorstivaba perioodi varud tarbitud oleks. Poole tunni jooksul süüakse ära terve päeva kalorikogus. Portsjon krõpse annab sulle 60 kalorit, peotäis erinevaid pähkleid 249 kalorit. Ka tööl pakutakse pidevalt maiustusi… Kui julged ära öelda, saad vastuseks “aga praegu on ju Jõuluaeg!” Selle peale leebub igaüks ning võtab naeratades pihuga küpsiseid.

Jõulud ja aastavahetus on vaid kord aastas – naudi seda aega!

Mis kasu on süüa ära tükk mõnusat jõulutorti ja seejärel masenduda ja kahetseda? Jõulude ja aastavahetuse ajal ON lubatud süüa head ja paremat, tuleb lihtsalt piiri pidada. Kui sööd 80% kogusest tervislikku toitu, siis pole vaja end ülejäänud 20% mitte nii tervisliku toidu pärast piitsutada. Söö ära tükk oma lemmikpirukat ning naudi iga ampsu. Lihtsalt ära teist tükki enam võta. Söö aeglaselt ja naudi iga suutäit ning üleüldist jõulumeeleolu. Peamine reegel ülesöömise vältimisel on see, et sa pead piisavalt sööma! Kui näljutad end, võid iga hetk murduda ning hakata hoopis õgima. Söö tihti, tervislikult ja vähe korraga – nii ei tunnegi sa terve päev nälga ja ei liialda ka toiduga. Et veresuhkur ei langeks, pead sööma vähemalt iga 5 tunni tagant.

Osta endale ilus peokleit

See trikk on mõjunud paljude naiste puhul. Osta endale üks ilus kleit või kostüüm, milles näed suurepärane välja ning mis ei luba sulle lisakilosid. Siis on sul motivatsioon toiduga piiri pidada.

Söö igast toidust natuke

Söö igast oma lemmikroast ainult natuke. Selle asemel, et jõulutoidu juures mõistus kaotada ja kõike niipalju suhu toppida kui mahub, söö igast asjast ainult inimlik kogus. Roogade vahele söö ära mõni juur- või puuvili.

Ära vett unusta!

Enne jõulupeole minekut joo ära 2-3 klaasi vett, et keha oleks niisutatud ja janu kustutatud. Kui sul on janu,  kipud peol veini ja muude jookidega liialdama ja nii need kalorid tulevad. Kui jood peol alkoholi, siis proovi iga alkohoolse napsi vahele juua ära ka klaasike vett, mis alkoholi natuke neutraliseerib.

Stress ja õgimine

Jõulud on stressirohke aeg. Nii palju on vaja korraldada ning selle kõrvalt veel normaalset pereelu elada. Tegelikult pole teiste õnn sinu kätes ja sa ei pea pidevalt ringi jooksma ja sahmerdama, et teistele asju osta, toite valmistada ja tube koristada. Kui satud stressilainele, hakkad ka ennastunustavalt õgima ning ega su keha sind selle eest ei täna. Võta asju rahulikult, sa ei pea kõike üksi tegema, palu appi ka mees ja lapsed.

Hoia keha vormis trenniga

Tee trenni! Sa ei pea selleks minema jõusaali või aeroobikasse.  Tee kodus kätekõverdusi, kohapealjooksu, trenni kõhulihaseid jne. Tee kasvõi teleka ees igal õhtul 20 minutit võimlemisharjutusi ning hoiad sellega keha suurepäraselt vormis.

Buduaar.ee