See põnev mahl on tervislikum kui roheline smuuti?!

9 kommentaari
See põnev mahl on tervislikum kui roheline smuuti?!

Erinevad rohelised smuutid on tänapäeval väga kõrgelt hinnatud ning neid peetakse organismi puhastavateks imejookideks, ent tegelikult on olemas veel üks tervislik alternatiiv, mida ei tohiks unustada! Selleks on värskelt pressitud apelsinimahl! Miks peetakse apelsinimahla isegi paremaks variandiks kui tumerohelistest köögiviljadest valmistatud smuutit – sellest loe allpool lähemalt! Kolm head põhjust, miks hakata rohkem värskelt pressitud apelsinimahla jooma:

Erinevad rohelised smuutid on tänapäeval väga kõrgelt hinnatud ning neid peetakse organismi puhastavateks imejookideks, ent tegelikult on olemas veel üks tervislik alternatiiv, mida ei tohiks unustada! Selleks on värskelt pressitud apelsinimahl! Miks peetakse apelsinimahla isegi paremaks variandiks kui tumerohelistest köögiviljadest valmistatud smuutit – sellest loe allpool lähemalt!

Kolm head põhjust, miks hakata rohkem värskelt pressitud apelsinimahla jooma:

1. Apelsinimahl on madala glükeemilise indeksiga (GI)

See tähendab, et apelsinimahla joomine aitab reguleerida veresuhkru taset ning sul ei teki keset päeva meeletuid söögiisusid, mis tekivad kui veresuhkru tase langeb järsult. Kõikvõimalikud kõrge glükeemilise indeksiga toidud mõjuvad just nii – kohe kui organism on need ära seedinud, langeb veresuhkru tase järsult ning me haarame šokolaadi järele. Apelsinimahl sobib kõigile – neile, kes soovivad kehakaalu hoida, langetada või tõsta.

2. Apelsinimahl sisaldab palju vitamiine, mis panevad naha särama

Ilusa jume taga on niisutatud ja toidetud nahk! Piisavas koguses vett ning vitamiinirikkaid puuvilju aitavad saavutada kaunist jumet ning värske apelsinimahl mõjub nahale lausa oivaliselt sisaldades lisaks vitamiinidele ka olulisel määral mineraalaineid. C- ja B-vitamiinid, magneesium, kaalium ning flavonoidid (naringeniin ja hesperediin) teevad sinu nahale head. Apelsinimahlas sisalduvad antioksüdandid aitavad võidelda ka esimeste kortsukeste tekkimise vastu!

3. Apelsinimahl aitab tärkliserohkeid toite paremini seedida

Inimesed, kellel on gluteenitalumatus, võiksid kindlasti rohkem apelsinimahla juua, sest see aitab tärklist sisaldavaid toite paremini seedida – sai, maisihelbed, pasta, riis, kartulid. Kui neid toite süüa, võiks kõrvale võtta klaasi värskelt pressitud apelsinimahla, sest see annab organismile häid süsivesikuid, mis aitavad seedesüsteemis tärklist paremini lagundada.

Et sinu organism saaks apelsinimahlas sisalduvaid vitamiine efektiivsemalt omastada, tarbi seda kasuliku valguga. (kodujuust, lahja kohupiim, munad, kana, kala, chia seemned, kanepiseemned).

Allikas: harpersbazar.com

Toimetas: Karin Karu