Tahan saada saledaks – alustame dieeti

27 kommentaari

Olles analüüsinud toitumispäevikut ja teinud kindlaks oma nõrgad kohad, peaks sul olema parem arusaamine oma praegustest toitumisharjumustest. Kasuta seda informatsiooni, et valida parim päev nädalas oma dieedi alustamiseks. Dieeti on soovitav pidada nädala kaupa, nii, et nädalalõpus on hea kokkuvõtteid teha ja moraalselt ei pea kartma, et appi, nüüd on selline elustiil elu lõpuni. Nõnda stressivabalt dieeti järgides võib juhtuda, et dieet kestabki elulõpuni, sest sinu toitumisharjumused ajaga lihtsalt muutuvad.

Nüüd, kui sa oled analüüsinud oma toitumispäevikut ja teinud erinevaid ettevalmistusi ning võtnud hoogu dieedi alustamiseks ongi see hetk käes, kui tuleb ka reaalselt pingutama hakata.

Olles analüüsinud toitumispäevikut ja teinud kindlaks oma nõrgad kohad, peaks sul olema parem arusaamine oma praegustest toitumisharjumustest. Kasuta seda informatsiooni, et valida parim päev nädalast oma dieedi alustamiseks. Dieeti on soovitav pidada nädala kaupa, nii, et nädala lõpus on hea kokkuvõtteid teha ja moraalselt ei pea kartma, et appi, nüüd on selline elustiil elu lõpuni. Nõnda stressivabalt dieeti järgides võib juhtuda, et dieet kestabki elu lõpuni, sest sinu toitumisharjumused ajaga lihtsalt muutuvad.

Pidevalt on tüütu ka kaloreid lugeda – see muudab söömise vähem meeldivaks ja rohkem nagu kohustuseks. Kasulik on jälgida, kui palju sa kaloreid nädala jooksul sööd. Poodides müüdavates dieedi- ja terviseraamatutes ja ka internetis on saadaval hulgaliselt infot, mis annavad enamiku toitude kalorisisalduse.

Suure tõenäosusega saab ülekaaluline inimene enamiku oma suurest kaloritehulgast näkside ja alkoholi näol. Igaüks meist võib vahetevahel nautida üksikut küpsist, šokolaaditahvlit või seltskondlikku jooki, kuid väga vähesed saavad endale lubada suurema osa oma igapäevase energiavajaduse rahuldamist sellisel viisil. Paljud ülekaalulised inimesed söövad lõunaks ja õhtuks normaalse suurusega portsjonid, kuid vahepeal omandavad veel näkside näol tublisti suurema jao kaloreid. Näksidest ei saa ka vajalikke toitaineid nagu valgud, mineraalid ja vitamiinid. Alusta sellega, et jätad oma toidumenüüst välja „näksid“! Näkside mõjul hakkab inimene vaid rohkem sööma, et säilitada vajalik toiduainete tase, või hakkab organism toitaineid kehast kaotama, mis tegelikult tähendab seda, et keha lihasmass väheneb ja rasva hulk kasvab.


10 nippi, et dieet õnnestuks:

1.Kui sa tead, et sööd nädalavahetustel rohkem, näiteks pereringis, siis ära alusta dieeti nädalavahetusel.
2.Kui sulle aga valmistavad kõige rohkem muret just näksid, mida sa näiteks koolis või kontoris enda turgutamiseks sööd, siis alusta dieeti just nädalavahetusel.
3.Naistel ei soovitata alustada dieeti menstruatsioonieelsel nädalal. See võib olla paljudele periood, mil tahtejõud on kõige nõrgem ja tekib suur soov midagi pidevalt nosida. Enne menstruatsiooni tekib kehasse sageli ka vedelikku, vahel isegi kuni 3 kilogrammi ning seega pole mõte allavõetud kilosid kaaluda just eriti arukas.
4.Katsu arvestada oma isudega, samas aga vahet tehes näljatundel ning lihtsalt viisil mõnu tunda. Katsu leida muid alternatiive enese mõnusalt tundmiseks ning mõtete tegevuses hoidmiseks
5.Kui sinu põhimõtted lubavad, siis vea näiteks kellegagi kihla, et alla võtad või tee iseendaga leping
6.Ära unusta hoida väikeseks jäänud lemmikriideeset nähtaval kohal, et saada sellelt innustust
7.Räägi ka teistele, et sa pead dieeti. Pole mõtet koolis või tööjuures teeselda, et kõht on täis. Tee kohe selgeks, et sind pole mõtet toiduga õrritada või oodata, et sa suursöömingutega ühineksid
8.Kui sa järgid oma toidutarbimist, ei teki kahtlustki, et õhtud on päeva raskeimaks osaks. Valmistu selleks ette!
9.Tee endale päevakava.
10.Lisa igapäevaellu kasvõi 15-minutiline trenn ning kindlasti katsu aega veeta ka värskes õhus! Värske õhk rahustab ja puhastab organismi!

Räägi ka sina oma dieedinippidest ning jaga näpunäiteid, mis sind on innustanud ning aidanud!

Kolmas osa sarjast "Tahan saada saledaks" ilmub esmaspäeval

/Toimetas: Maily Kivilo/