Reklaam sulgub sekundi pärast

Disainiöö DOM etendus üllatas taas! Laval nii mägironija, militaristid, jalgratturid kui külanaised

moomoo
moomoo — FOTO: Kaie Kiil

18. septembril toimus Krulli kvartalis Disainiöö raames vaatemänguline moeetendus DOM – DISAIN ON MOES. Etenduse keskne idee tõi fookuse eestimaisele moele, mis on jätkusuutlik ning kauakestev ja kõnetab meid ka aastate pärast. Üles astusid ääremaadel elavate külanaiste riietumistavadest inspiratsiooni ammutanud Vilve Unt, rattariideid tootev bränd moomoo, aastakümneid kestvaid kvaliteetseid matkakotte ja militaarvarustust valmistav Matrix Protect ning rätsepakultuuri edasikandja Anna Viik. 

"Lõime publikule ainulaadse etenduse, mille kaudu avanes kohalike andekate disainerite looming ja mis pakkus omamoodi kultuurse ning nauditava elamuse. Näiteks Matrix Protect püüdleb oma tegevuse algusajast peale maksimaalse kvaliteedi poole, soovides jõuda tippu. Seda on ta ka saavutanud sõna otses mõttes – Alar Siku seljakoti näol, kui mees Everesti tipu vallutas ning ka siin lavale astus. Või igasugustest trendidest irdunud külanaiste rõivastumise stiil, mis ometi oma siiruses kütkestab ning Vilve Undi käe läbi eriti modernsena mõjub," võttis etendus kokku DOMi loovjuht Piret Mägi.

Eesti moekunsti elav legend Vilve Unt on aastaid jälginud vanema generatsiooni riietumistavasid väikelinnade tänavapildis, asulates ja külades. Vilve Unt: "Põnev on olnud avastada, kuidas riidekapist, kummutisahtlist või veimevakast võetakse välja parimad rõivad ning kuidas neid omavahel kombineeritakse. Säästlikkuse huvides ja etnograafiast inspireerituna oli siia kokku komplekteeritud ka varasemat loomingut, mis tänu kõrgele kvaliteedile on ajas hoidnud oma väärtust."

Lausa neljale koondisele rattariideid valmistav bränd moomoo on võtnud südameasjaks kasvatada Eesti rattakogukonda, kuhu on teretulnud nii kogenud rattur kui ka alles alustajad. Nõnda on käima lükatud kogukondlikud nn hommikuveeremised. Tänu kogukonnale saab üksikutest sõitjatest teineteist motiveeriv ratturite grupp, kus julgustatakse unistama suurelt ja saavutama häid tulemusi rattaradadel. Rattariiete disaini loomisel on arvestatud, et see tagaks nii ratturi maksimaalse nähtavuse liikluses kui ka moodsa välimuse rattasadulas, pannes iga ratturi tundma end enesekindla ja stiilsena.

Etenduse külastajate ette toodi ka Matrix Protecti uusimat ja kaasaegseimat kaitsejõudude võitlejatele disainitud varustust, sealhulgas plaadikandjaid, salvetaskuid, lahinguvöösid, meditsiinitarvikuid, seljakotte ning palju muud. Nii mõnedki tooted on patendiväärilised ning oma valdkonnas märkimisväärselt teedrajavad. Tootmisel kombineeritakse kaasaegsemaid laserseadmeid ja projekteerimistarkvara ning parimad käsitööoskused. Bränd jälgib aktuaalseid trende, et uuendada pidevalt tehnoloogiaid.

DOM etendus on Eesti moemaastikul omalaadne sündmus, võõrustades eestimaiseid väärt brände ning pakkudes publikule oma sisuka lavastusega elamuslikku kogemust. DOM ilutiimide KEVIN.MUPRHY ja Karaja käe alla said modellid kontseptsioonist lähtuva ilu. Vaatemängu osaks on kujunenud läbi aegade autoriloominguna valminud heli-, video- ja visuaalkunst ning brändide lugu rikastasid laval ka jalgrattad ja mootorrattad. DOM tegemistel saab hoida silma peal näiteks Instagrami platvormil @dom_disain_on_moes.

XIX Disainiöö toimub 16.-22. septembrini Krulli kvartalis. Enamik Disainiöö üritusi on külastajatele tasuta. Festivali programmiga ning ürituste infoga saab tutvuda veebilehel www.disainioo.ee.