Keha ja vaim uudised

toob teieni 24-7fitness

KAS SEKSIISU POLE? Trenn aitab kirelõõma taastada

Uuringud räägivad enda eest: inimesed on tänapäeval seksimiseks liiga väsinud. Näiteks on abielupaaride seksimise sagedus viimase aastakümne jooksul kukkunud poole võrra ja ka vastumeelsus seksi suhtes kasvanud sama kiiresti. Kukkumine on kõige suurim 30-40aastaste seas.

Üks seksiisu vähendav tegur on meie igapäevaelu hektilisus ja selle kõrval kas liiga vähene või liigne trenn. Kumbki mõjutab seksuaalelu. Liigne trenn kurnab närvisüsteemi ja hormoonide aktiivsust ning tagajärjed magamistoas ei lase ennast kaua oodata.

Parimal juhul on seks ja liikumine ideaalseteks kaaslasteks.

Hea vorm parandab enesetunnet ning heaolu. Vereringe on aktiivsem ehk seks tundub paremana. Tingimuseks on see, et jõuad trennist ka taastuda. Parim retsept trenni tegemiseks on mitmekülgsus. Need kuus vihjet aitavad sul kirelõõma taastada.

1. Vaagnapõhjalihased tugevaks

Tugevad vaagnapõhjalihased suurendavad naudingut ning parandavad vereringet. Tee vaagnapõhjalihastele ja sügavatele kõhulihastele vähemalt korra nädalas eraldi harjutusi.

2. Aeroobne trenn

Hingeldamine teeb head. Kui süda ja vereringesüsteem on terve ja tugev, jaksad ka magamistoas kauem vastu pidada. Tee vähemalt kaks korda nädalas südame löögisagedust tõstvat trenni, kuid hoia koormus mõõdukana. Ujumine, sörkimine, jalgrattasõit sobivad enamikele.

3. Kerge liikumine au sisse

Vähemalt iga efektiivse ja aeroobse trenni kohta peaks tegema ka kergemaid ja venitavaid harjutusi. Need hoiavad ainevahetuse aktiivsena ja aitavad taastuda raskematest trennidest. Hea liikuvus parandab ka seksuaalelu. 

4. Raskuste tõstmine

Raskuste tõstmine tõstab testosteroonitaset ja suurendab seksiisu. Tõsta raskuseid vähemalt korda nädalas. Eelista suuri liigutusi, näiteks kükke. Nii saad lühikese aja jooksul teha efektiivseid liigutusi ning pakud koormust ka keskkohale.

5. Aktiivne taastumine

Selle asemel, et puhkepäevadel diivanil vedeleda, eelista ka lõõgastavat ja aktiivset taastumist. Näiteks kõnni tööle või tee majapidamistöid. Siis püsib energiatase kõrgel ning vereringe efektiivsena.

6. Eelista meeldivaid trenne

Kui treenid vastumeelselt, ei aita see kirelõõma taastamisele kuidagi kaasa. Seega vali alasid, mis sulle meeldivad ja mida naudid. Kui sport pakub sulle naudingut, siis suureneb peagi ka seksiisu. 

 

allikas: Women’s Health

Keha ja vaim uudised

toob teieni 24-7fitness