MITU MUNA päevas süüa on tervislik?

9 kommentaari
MITU MUNA päevas süüa on tervislik?

Ülestõusmispühad ehk lihavõttepühad, argikeeles ka munadepühad on kristluses liikuvad pühad, mis saavad alguse esimesel täiskuu pühapäeval pärast kevadist pööripäeva. Pühadesöögi keskmeks on muna ning neid süüakse ja värvitakse munadepühade ajal tõepoolest palju. 

Ülestõusmispühad ehk lihavõttepühad, argikeeles ka munadepühad on kristluses liikuvad pühad, mis saavad alguse esimesel täiskuu pühapäeval pärast kevadist pööripäeva. Pühadesöögi keskmeks on muna ning neid süüakse ja värvitakse munadepühade ajal tõepoolest palju. 

Ent kui mitu muna päevas on tervislik üldse süüa? Paljud meist ilmselt kardavad, et munade söömine tõstab vere kolesterooli taset ning võib seega ka südamehaigusi põhjustada, kuid tegelikkuses on tegu müüdiga! Hirm muna söömise ees on alusetu.

Uuringud kinnitavad, et munade söömine ei mõjuta vere kolesterooli taset sugugi nii märkimisväärselt, kui me arvame. Muna on väga kõrge toitaineväärtusega, sisaldades A-, B-, E- ja D-vitamiini ning lisaks leidub munas palju organismile vajalikku valku. Ja mis veel – munad sisaldavad ka suures koguses antioksüdante, mis kaitsevad silmi!

Kuid mitu muna siis võib päevas süüa? Iseenesest võiks päevas süüa kuni kuus muna ning suure tõenäosusega enamik inimesi sellises koguses mune ühel päeval siiski ära ei söö. Seega pole hirmu, et sa tarbiksid lubatud kogusest rohkem mune.

Oluline on aga see, et munad, mida me sööme, oleksid vabalt peetud kanade omad.

Allikas: health