10 põhjust, miks süüa oliive!

10 põhjust, miks süüa oliive!

Oliivid on inimkonna ajaloos tuntud kui ühed vanimad ja tervislikumad viljad, mida algselt kasvatati ja söödi muistsetes Vahemeremaades. Esimesed teated pressitud oliividest ehk oliiviõlist ulatuvad koguni 7000 aasta taha. Sellest ajast peale on nii oliivipuu vili kui ka oliiviõli olnud ning jäänud üheks parimate raviomadustega viljaks maailmas.

Oliivid on inimkonna ajaloos tuntud kui ühed vanimad ja tervislikumad viljad, mida algselt kasvatati ja söödi muistsetes Vahemeremaades. Esimesed teated pressitud oliividest ehk oliiviõlist ulatuvad koguni 7000 aasta taha. Sellest ajast peale on nii oliivipuu vili kui ka oliiviõli olnud ning jäänud üheks parimate raviomadustega viljaks maailmas.

Siin on 10 põhjust, miks peaksime neid sööma:

1. Oleiinhape. Koguni 75% oliivides leiduvast õlist moodustab oleiinhape. See on monoküllastamata rasvhape, mis aitab alandada vere kolesteroolisisaldust, toetab luude ja luuüdi arenemist, tasakaalustab seedimist ja ennetab oksüdatiivse stressi teket.

2. Vask. Kõigest üks tassitäis oliive tagab sulle 38% igapäevasest vase vajadusest. Vask on vajalik ühend tugevate kudede ehitamiseks, piisava vere hulga säilitamiseks ning rakusisese energia tagamiseks.

3. Raud. Seesama tassitäis oliive varustab sind 25%-ga igapäevasest raua vajadusest. Raud sisaldub organismis punastes verelibledes leiduvas hemoglobiinis ning see on äärmiselt oluline ühend tagamaks organismi varustamist hapnikuga. Oliivid on muide kõige rauarikkam puuvili maailmas!

4. Kaalu alandamine. Oliiviõlil on omadus vähendada insuliinitundlikkust ning lõhustada rasva rasvaraku sisemuses.

5. Vähi ennetamine. Lisaks rohkele antioksüdantide ja põletikuvastaste hapete osakaalule sisaldavad oliivid ka kaht erinevat alipaatilist süsivesinikku, mis aitavad võidelda vabade radikaalide poolt põhjustatud kahjulike mõjudega.

6. Südame tervis. Oliiviõli sisaldab teatud biofenoole, mis alandavad vererõhku ning võitlevad halva kolesterooliga, takistades veresoonte lupjumist.

7. Valuvaigistav toime. Oliivides sisalduval oleokantaanil on sarnaselt ibuprofeeniga põletikuvastased ja seega ka valu alandavad omadused.

8. Maohaavade ennetamine. Helicobacter pylori – bakter, mida leidub maohappes ning mis põhjustab maohaavasid – on viimasel ajal näidanud resistentsust mitmetele antibiootikumidele. Mõningad oliiviõlis sisalduvad fenoolid on aga võimelised hävitama kaheksat erinevat Helicobacter pylori vormi, olles üheks seaduslikuks maovähki ja maohaavandeid ennetavaks vahendiks.

9. A- ja E-vitamiin ning kiudained. Toitainetest tulvil oliivid on eriti rikkad mitmete kasulike vitamiinide poolest, mis aitavad parandada nägemist, seedimist ning naha ja juuste tervist.

10. Oliivid on imehead! See sõltub muidugi maitsest. Oliivid sobivad väga paljudesse toitudesse, küpsetistesse ja isegi jookidesse ning need on levinud restoranides ja kultuurides üle kogu maailma.

Nii et mis muud kui sammud poodi oliivide ja oliiviõli järele. Paku seda maailma üht parimat toitu enesele võimalikult tihti ning jaga teadmisi oliivide kasulikkusest ka teiste pereliikmetega!

Allikas: naturalcuresnotmedicine.com