Hommikul söömine aitab vältida ülekaalu teket?

Hommikul söömine aitab vältida ülekaalu teket?

Lapsepõlvest alates hommikusööki vahele jätvatel inimestel on suurem võimalus kokku puutuda ülekaalulisusega, haigestuda südamehaigustesse ning diabeeti, kirjutab American Journal of Clinical Nutrition.

Lapsepõlvest alates hommikusööki vahele jätvatel inimestel on suurem võimalus kokku puutuda ülekaalulisusega, haigestuda südamehaigustesse ning diabeeti, kirjutab American Journal of Clinical Nutrition.

Areng toimub aastakümnete jooksul, raporteerivad Austraalia teadlased. Uuringusse kaasati 2200 austraallast, kellelt küsiti aastal 1985 hommikusöögi söömise kohta, kui nad olid 9-15aastased. Küsimust korrati aastatel 2004-2005, mil osalejatele tehti ka tervisekontroll.

Osalejatest 1400 olid söönud hommikusööki alati, 224 ainult täiskasvanuna, 515 ainult lapsena ning 86 ei lapsena ega ka mitte täiskasvanuna.

Võrreldes alati hommikusööki söövaid ja seda alati vahele jätvaid, oli viimaste vööümbermõõt 4,6 cm võrra suurem. Ka oli suurem nende kehamassiindeks. Samuti oli suurem vere insuliinisisaldus ja üldkolesterool, mida saab seletada suurema vööümbermõõdu ja toidukomponentide erinevusega.

Tulemustest ei selgu, miks aitab hommikusöögi söömine vältida suuremat vööümbermõõtu, kuid võib-olla peitub põhjus hommikupala mõjus söögiisule.

Varasematest uuringutest on selgunud, et need, kes söövad hommikul kõhu korralikult täis, söövad päeva jooksul kontrollitult ja ei ahmi kõike sisse. On tõendeid ka selle kohta, et munad, piimatooted ja teised proteiini sisaldavad tooted hoiavad kõhu kauem täis.

 

Anneli Allikas-Parv

Sarnased artiklid