Kaunis figuur õige toidu abil: 5 sööki, mida süüa

10 kommentaari
Kaunis figuur õige toidu abil: 5 sööki, mida süüa

Kaalust alla võtmine ei tähenda näljutamist ega üksnes porgandi ja kapsa närimist! Kui sa soovid oma keha rasvaprotsenti madalamaks saada, peab organism saama kätte kõik vajalikud toitained, et ei tekiks vajadust säästurežiimile üle minna, sest siis talletab keha iga väiksemagi toidupalakese rasvana.

Kaalust alla võtmine ei tähenda näljutamist ega üksnes porgandi ja kapsa närimist! Kui sa soovid oma keha rasvaprotsenti madalamaks saada, peab organism saama kätte kõik vajalikud toitained, et ei tekiks vajadust säästurežiimile üle minna, sest siis talletab keha iga väiksemagi toidupalakese rasvana.

Parim viis kaalust alla võtta, on süüa väärtuslikku ja puhast toitu, mis kiirendab ainevahetust, täidab pikaks ajaks kõhtu ning annab sulle piisavalt energiat, et jaksaksid korralikult trenni teha – jah, sport kuulub iga dieedi juurde, sest liikuma peab!

Allpool toome välja 5 toitu, mida sa kindlasti sööma peaksid. Siinkohal ei ole vahet, kas soovid kaalust alla või juurde võtta, sest neid toitaineid vajame me kõik. Oluline on tarbida õigeid koguseid, sest just nii saame me reguleerida seda, kas kaal langeb või tõuseb.

1. Kala

Lõhe, forell, tuunikala – oluline on valida kala, mis sisaldab suures koguses oomega-3-rasvhappeid. Kala täidab kõhtu ja kui organism saab toitu, mis sisaldab häid rasvu, ei teki vajadust magusa järgi. Kui sa sööd näiteks portsu tooreid köögivilju ja kala sinna juurde ei söö, tekib hiljem soov midagi magusat ja rasvast süüa ning tükk torti saab söödud enne, kui sellest arugi saad. See aga ei aita mitte kellelgi kaalust alla võtta. 

2. Pähklid

Peotäis pähkleid päevas ei tee mitte kedagi paksuks. Pähklite söömine muudab juuksed ja küüned tugevaks ning tänu suurele kiudainete sisaldusele püsib kõht kauem täis. Kuigi peotäis pähkleid sisaldab rohkem kaloreid kui näiteks peotäis krõpse, siis võid kindel olla, et viimane variant sind paremasse vormi ei vii.

3. Munad

Kõrge valgusisalduse tõttu täidab üks mõnus ja mahlane munaroog kõhtu ning aitab lihastel pärast trenni taastuda. Omlett, munapuder või pošeeritud munad – võimalusi, kuidas muna valmistada, on palju. Küll aga tasub munakollase söömisega piiri pidada – kui soovid kaalust alla võtta, siis kaks munakollast päeva on paras ports. 

4. Marjad

Suvehooaeg pole enam kaugel ning peagi jõuavad poodidesse ka esimesed maasikad ja murelid müügile. Marju võiksid tarbida kõik ning siinkohal ei ole vaja isegi piire seada! Marjad teevad meid ilusaks seest ja väljast. Söö neid niisama, lisa smuutidele, kodujuustule, jogurtile ja keefirile. Oluline on, et kui sööd marju lisandina mõnele muule toidule, siis vaata, et ka see oleks tervislik. 

5. Kreeka jogurt või kodujuust

Imelised ja tervislikud toidud, mis võiksid igal kaalujälgijal menüüs olla. Piimatooteid peab tarbima ning kõrge valgusisalduse tõttu sobivad nii kodujuust kui ka Kreeka jogurt ideaalselt. Suvisel ajal söö neid koos marjadega ja kui peale veel pisut mett lisada, saad suurepärase eine, mis teeb kõhule pai.

Allikas: shape.com