Mahlapaastuga tervislikult kaalu alandama

Mahlapaastuga tervislikult kaalu alandama

Armastad üle kõige värskeid ja värvilisi aed- ja puuvilju ning soovid kaalus mõne kilo kaotada? Mahlapaastu jaoks saad kõik oma lemmikviljad toormahlaks teha ning nendest rõõmsalt oma menüü koostada.

Armastad üle kõige värskeid ja värvilisi aed- ja puuvilju ning soovid kaalus mõne kilo kaotada? Mahlapaastu jaoks saad kõik oma lemmikviljad toormahlaks teha ning nendest rõõmsalt oma menüü koostada.

Värsketest viljadest pressitud mahla kasutatakse range paastu puhul ainukese toiduainena. Kes soovib aga meeldivalt igapäevast menüüd kergemaks muuta ja organismile lühiajaliselt puhkust anda, võib mahladega asendada põhitoidu ning endiselt valida mahlale lisaks menüüsse köögivilju, puuvilju ja marju, külmpressitud õli, taimeteesid, pähkleid ja seemneid. Samuti on toormahlad ja viljalihaga või püreest valmistatud mahlad suurepärased täiendused igapäevamenüüle, eriti neile, kes ei armasta salateid ja värskeid puuvilju närida.

Kuidas mahlapaast toimib?
Mahlapaast toimib organismi puhastavalt, aidates välja viia jääkaineid ning soodustades ladestunud rasvade kasutamist energia saamiseks. Mahlapaastust otsitakse abi ka näiteks valu, artriidi, vähkkasvajate ravis ja antibiootikumikuurist taastumisel.

Kui kaua võib paastuda?
Enamasti peetakse ranget mahlapaastu ühest päevast kuni kõige enam nädalani. Algajal on kõige parem ette võtta ühe- kuni kolmepäevaseid paastuperioode ning neid paari nädala või pikema aja möödudes korrata. Kes soovib pikemalt paastuda, peaks seda kindlasti tegema spetsialisti hoole all.

Milliseid mahlu kasutada?
Kasuta mahlapaastuks ikka kodumaist värsket mahla, veelgi parem on isepressitud mahl. Hea valik on Kadarbiku mahlad, kust leiad laia valiku tervislikke mahlu.
Kõige levinumad on mahlapaastudes järgmised mahlad:
Juurviljad – peet, porgand, kartul, rõigas
Aedviljad – kurk, tomat, kapsas, kaalikas, lillkapsas, brokkoli, rooskapsas, seller, idandid, spinat, paprika
Puuviljad – õun, pirn, kiivi, kodused marjad, akaatsiamahl
Ürdid – ingver, küüslauk, fennel, basiilik, spinat, sibul, tšilli

Kuidas mahlapaastuks valmistuda?
* Nädal enne paastu loobu suitsetamisest, alkoholist, kofeiinist, suhkrust, valgest jahust, piimatoodetest, lihast. Toitu põhiliselt orgaanilistest köögiviljadest, puuviljadest ja ubadest-hernestest ning pähklitest.
* Planeeri paastumine soojale aastaajale, et päike ja ilus ilm aitaks organismi puhastumisele kaasa.
* Paastumise ajal joo mahladele vahelduseks taimeteesid ja sooja/toatemperatuuril vett.
* Kuna mahl sisaldab vähe kiudaineid, siis eelista kergelt lahtistava toimega teesid.
* Paastumise ajal joo päevas 0,5-1 liiter mahla.
* Kindlasti pese köögivilju enne kasutamist ning koori, et vältida pinnatöötluseks ja säilitamiseks kasutatavate toksiliste ühendite saamist toiduga.
* Paastumise ajal kombineeri võimalikult mitmeid erinevaid mahlasid ja kindlasti joo nii köögiviljamahla kui puuviljadest ja marjadest valmistatud mahla.
* Ära ehita dieeti üles ühele-kahele lemmikmahlale, sest siis jääb vajalikest vitamiinidest ja mineraalainetest tõenäoliselt puudu.

Kätrin Karu
toitumisspetsialist