Miks ma söön, kui pole näljane?

Miks ma söön, kui pole näljane?

Viimasest toidukorrast on möödas pisut üle tunni, aga juba sa sirutad käe uue snäki järele? Jah, nii see meil, naistel, on. Meie söömisharjumusi mõjutavad paljud emotsioonid ja muud põhjused. Kui oled üks neist, kes ei suuda taltsutada oma isu, siis loe edasi doktor Elizabeth Celi jagatud nõuandeid ja leia oma põhjus, mida taltsutama hakata. “Emotsionaalne ja füüsiline nälg võivad tekitada samasuguseid tundeid, see seab su aju ja keha omavahel konflikti. Õpi eristama neid kahte,“ ütleb Celi.

Viimasest toidukorrast on möödas pisut üle tunni, aga juba sa sirutad käe uue snäki järele? Jah, nii see meil, naistel, on. Meie söömisharjumusi mõjutavad paljud emotsioonid ja muud põhjused. Kui oled üks neist, kes ei suuda taltsutada oma isu, siis loe edasi doktor Elizabeth Celi jagatud nõuandeid ja leia oma põhjus, mida taltsutama hakata. “Emotsionaalne ja füüsiline nälg võivad tekitada samasuguseid tundeid, see seab su aju ja keha omavahel konflikti. Õpi eristama neid kahte,“ ütleb Celi.

 

 

Variant 1 

Sa sööd, sest sul on stress. Söömine võib olla nagu põgenemine või varjumine millegi eest. Süües läheb su tähelepanu tegelikult probleemilt ära ja seetõttu tundub, justkui aitaks söömine muret lahendada. Tegelikult aga saad topeltmure – stressitekitaja ei kao kuhugi, küll aga tekivad vöökohale lisakilod.


Variant 2
Sa sööd, sest sul on igav Kui avastad, et sööd selleks, et kedagi või midagi oodates aega parajaks teha, siis asenda see mõne muu meeldiva tegevusega. Kui aga mõni ebameeldiv tegevus ootab lõpetamist, näiteks nõudepesu või pesutriikimine, siis kasuta seda aega sellisele ülesandele ning hiljem premeeri end – loomulikult mitte toiduga!

Variant 3
Sa sööd, sest oled õnnetu Kui tuju on paha ja enesehinnang on madal, siis võib nii mõnelegi tunduda, et söömine on hea lohutus. Sul tekib mõte, et polegi enam midagi kaotada, sest nagunii oled vormist välja. Toit muutub kergesti lohutajaks, sest sellele on nii kerge ligi pääseda – eriti kehtib see toidu kohta, mida saad osta ja kohe suhu pista, näiteks saiakesed, kommid, šokolaad.

Variant 4
Sa sööd, sest oled väsinud Kui sa oled üleväsinud, ei toimi sinu kaitsemehhanismid kuigi hästi – nii, nagu kipuvad sind sellistel hetkedel ründama külmetushaigused, ohustavad sind ka igasugused distsipliiniga seotud nõrkused.

Variant 5
Sa sööd valedel põhjustel Inimesed leiavad söömiseks mõnikord väga huvitavaid põhjusi. Paljud inimesed söövad, kui neil on külm. Keha mahajahtumine ja näljatunne võivad tõesti ühesuguseid tundeid tekitada, aga enne kui külmkapi ust avama jooksed, pane selga kampsun ja joo klaasike vett.
 

Nippe pahadest harjumustest vabanemiseks

Enne kui midagi suhu paned, küsi endalt: “Kas mul on tõesti nälg söögi järele?“ Äkki tahad hoopis magada, sul on külm või igav. Kui oled pärast söögikorda endiselt näljane, siis joo klaas vett ja oota 10 minutit. Kui ikka on nälg, siis söö üks puuvili, joo veel klaas vett ning oota 10 minutit. Ikka näljane? Tee endale korralik toitev söögikord, mis sisaldab 50% köögivilju, 25% proteiini ja 25% süsivesikuid. Austa oma toitu ja hinda toidutegemisele kulutatud aega – söö rahulikult ja naudi oma einet. Nii saab ka kõht õigel ajal täis. Ära hoia “kiusatuslikke sööke“ kodus. Sul ei ole vaja osta igaks juhuks küpsiseid või komme kappi, samuti ei peaks ostma igasuguseid hulgipakendeid (kümme saiakest kotis), millega võidab küll raha, aga mis annavad võimaluse kiusatusele järele anda.