Selline peaks välja nägema sinu täiuslik päevamenüü

Selline peaks välja nägema sinu täiuslik päevamenüü

See, kui palju kaloreid sa igapäevaselt vajad, sõltub nii sinu kehakaalust, vanusest ning sellest, kui aktiivne sa oled. Reeglina võiks üks naine päevas tarbida 2000 kalori jagu toiduaineid, aga kui palju see reaalsuses siis ikkagi on? Loe, mida ja kui palju peab ideaalis üks naine päeva jooksul sööma.

See, kui palju kaloreid sa igapäevaselt vajad, sõltub nii sinu kehakaalust, vanusest ning sellest, kui aktiivne sa oled. Reeglina võiks üks naine päevas tarbida 2000 kalori jagu toiduaineid, aga kui palju see reaalsuses siis ikkagi on? Loe, mida ja kui palju peab ideaalis üks naine päeva jooksul sööma.

Puu- ning juurviljade kogus võiks olla selline: 

2 tassi puuvilju 

2 ½ tassi juurvilju 

Näiteks: 1 keskmine õun, 1 tass marju, 12 beebiporgandit, 1 tass küpsetatud juurvilju. 

Teraviljade päevane kogus: 

170 grammi 

Näiteks: 1 muffin, 1 väike tortilla, 1 viil leiba, 1 tass riisi. 

Madala rasvaprotsendiga piimatoodete kogus: 

3 tassi

Näiteks: 1 tass piima või sojapiima, 1 tass jogurtit, 1/3 tassi riivjuustu. 

Proteiinide päevakogus: 

140 grammi 

Näiteks: 85 grammi küpsetatud lõhet, kana, või loomaliha, 12 mandlit, ¼ tassi küpsetatud ube. 

Rasvade ja suhkru kogus: 

Kuni 258 kalorit 

Näiteks: 50 grammi šokolaadi.  

Pea meeles, et rasvu ning suhkrut ei pea sööma, aga see siin on päevane soovitatav kogus. 

Õlide ja soolade kogus: 

Kuni 27 g õli ja kuni 2300 mg soola 

Näiteks: Maksimaalselt 5 ½ teelusikat õli ja 1 teelusikas soola. 

 

Kas sinu päevamenüü on sarnane? 

 

Allikas: eatingwell.com