Terve naha kümme kuldset nõuannet

28 kommentaari
Terve naha kümme kuldset nõuannet

  Kas sa teadsid, et nahk on meie suurim organ? Nahk moodustab pea 16% keha kogukaalust ja peale selle, et ta varjab õrna siseorganismi, aitab ta jämesoolt, kopse, ka neere toksiliste jäätmete eemaldamisel. Samuti aitab ta reguleerida keha termostaati, suurendades higi, kui on liiga kuum, või tekitades kananahka, kui temperatuur langeb. Kuid kuidas saame meie enda suurimat organit kaitsta ja tervena hoida? Toon teieni 10 nõuannet Suurbritannia tunnustatud toitumispetsialistilt Dr. Gillian McKeith’ilt.  

Kas sa teadsid, et nahk on meie suurim organ? Nahk moodustab pea 16% keha kogukaalust ja peale selle, et ta varjab õrna siseorganismi, aitab ta jämesoolt, kopse, ka neere toksiliste jäätmete eemaldamisel. Samuti aitab ta reguleerida keha termostaati, suurendades higi, kui on  liiga kuum, või tekitades kananahka, kui temperatuur langeb. Kuid kuidas saame meie enda suurimat organit kaitsta ja tervena hoida? Toon teieni 10 nõuannet Suurbritannia tunnustatud toitumispetsialistilt Dr. Gillian McKeith’ilt.

1.Joo palju puhast, filtreeritud vett – vähemalt 6-8 klaasi iga päev. Kuuma ilma ja füüsiliselt suurema koormusega päevadel peaksid jooma rohkem. Piisav kogus vett on vajalik naha niiskusega töötlemiseks ning mürkainete eemaldamiseks neerude ja jämesoole kaudu.

2. Lisa menüüsse palju kiudaineid – see hoiab korras seedetrakti ja tõstab organismi võimet jääkaineid eemaldada. Mõned nahaprobleemidega inimesed kannatavad kõhukinnisuse all, sest nad ei söö kasulikke kiudainerikkaid toite.

3.Kontrolli, et toit sisaldaks palju antioksüdante – need aitavad aeglustada rakkude vananemist. Värsked puu ja aedviljad on parimad looduslike taimsete antioksüdantide allikad.

4. Kombineeri toite. Proteiine ja süsivesikuid eraldi söögiaegadel süües hoiad ära mittevajaliku fermentatsiooni käärsooles ning suurendatud toitainete imendumist verre.

5. Kui halvad rasvad on organismile kahjulikud, siis olulised rasvhapped (head rasvad) on tervele nahale elulise tähtsusega. Neid saab teraviljadest, seemnetest, pähklitest, sojaubadest, tumedalehelistest rohelistest lehtviljadest, külmpressitud õlidest (eriti linaseemne-, kõrvitsa- ja päevalilleõlist) ja rasvastest kaladest nagu makrell ja lõhe.

6. Alusta päeva varahommikuse minipuhastusega. See tähendab, et peaksid jooma klaasitäie sooja jooki. Kasuta selleks tassitäit nõgeseteed või kuuma vett, kuhu sisse on pigistatud värsket sidrunit.

7. Väldi kofeiini või alkoholi koguseid – need viivad organismist vee välja.

8. Vähenda lauasoola kasutamist. Üleliigne naatriumikogus põhjustab naha punetust ja paistetust. Kasuta selleriseemneid, soolavaba sojakastet või teisi olemasolevaid soolavabu aseaineid. Väldi ka väga vürtsikaid toite.

9. Väldi ummistavaid toite: suurimad süüdlased on punane liha, piimatooted, rafineeritud ja praetud toidud ning toidud, mis sisaldavad tahkeid õlisid ja rasvu.

10. Välispidiselt määri kolm korda nädalas nägu ( või mõnda muud kehaosa) meega. Jäta mesi nahale umbes 30 minutiks. Loputa mesi maha sooja veega. Sellel lihtsalt trikil on hämmastavad tulemused. Nahk säilib pehme, elastne ja noor.

 

Triin Tisler

Sarnased artiklid