Reklaam sulgub sekundi pärast

MEESTE KESKEAKRIIS kestab kuni kolm korda kauem kui naistel!

Buduaar

Shutterstock

Keskeakriis on emotsionaalselt keeruline periood, mida suurem hulk mehi ja naisi kogevad vanusevahemikus 35-55. Väidetavalt "leiutati" keskeakriis 1957. aastal Inglismaal, mil seda esitleti Briti psühho-analüütikute koosviibimisel ühe Kanadal psühholoogi poolt kui tema uurimistööd. Pool sajandit hiljem vallutas keskeakriis kogu maailma ja sai inimeste elustiili osaks.

Enamuse jaoks tähendab see periood oma seniste prioriteetide ümberhindamist ning küpsemaks saamisega kaasnenud väärtushinnangute muutumisele kohanemist. Tajumine, et suure tõenäosusega on pool elu läbi ja surm ei juhtu mitte ainult "kellegagi kuskil mujal", vaid see tuleb aina lähemale, on peamine põhjus, mida teadlased seostavad keskeakriisi ilmumisega. Mõne jaoks on keskeakriis totaalne elumuudatus, teise jaoks aga sujuv ja valutu kulgemine uuele tasemele. Uuringud siiski näitavad, et meeste keskeakriis on  keskmiselt sügavam kui naistel ning kuni kolm korda pikem, väidab ajakiri Today. Meeste keskeakriis võib kesta lausa 10 aastat. Tüüpilised keskeakriisi tunnused on: * vajadus lõbutsemise, muutuste ja nn nooruse taaselamise järele; * depressioon, mille tüüpilised tunnused on huvipuudus, energiapuudus, pessimistlik maailmapilt, tihti ka kaootiliseks muutunud unereźiim ning muutused kehakaalus ja toitumises- see nii paremuse kui halvemuse poole; * pikaaegsete väärtushinnangute ja käitumismustrite muutmise vajadus. Asjad, mis palju aastaid sobisid, järsku enam ei sobi; * kergelt ärritumine ja teistes, eelkõige lähedastes negatiivse märkamine, sealhulgas partneri süüdistamine kõikides maailma ja iseenda hädades; * soovimatus tuleviku osas otsuseid langetada, isegi kui see on hädavajalik. Teisel juhul oma otsuste pidev muutmine; * soov oma lähisuhtest saada enamat kui seni, ning väsimus rutiinist- seda kindlasti ka voodis. Ühe osapoole janu muutuste järele, kui teine osapool seda ei vaja,  on tihti ka lahkumineku põhjuseks. Muide, uuringud näitavad, et tänapäeva keskeakriisis mees kipub vaimustuma järsku sotsiaalmeediast ja hakkab seal palju aega veetma- valdavalt küll noortele naistele sõbrakutseid saates ning nendega chat'ides.