Head nipid rasvadest vabanemiseks

Kui natuke jälgid, kuidas toitud, võtad kaalust alla ja kaal jääb püsima. Siin mõned head nipid, mida tasuks igapäevaselt järgida, et võita kaaluprobleemid.  

Kui natuke jälgid, kuidas toitud, võtad kaalust alla ja kaal jääb püsima. Siin mõned head nipid, mida tasuks igapäevaselt järgida, et võita kaaluprobleemid.

• Söö hommikul vara. Hilisõhtune söömine soodustab rasvumist, sest magamise ajal säilitab keha toite rohkem.
• Kombineeri toite.
• Jäta rafineeritud või töödeldud toidud kõrvale menüüst.
• Joo iga päev 8 klaasi vett. Vesi on loomulik söögiisu summutaja. Ka nõgesetee on suurepärane kaalust mahavõtmiseks.
• Väldi margariini, rasvast piima, juustusid ja lehmapiimatooteid. Need toidud on raskesti seeditavad. Nende asemel võiks valida teraviljapiimad.
• Väldi suhkrut – see aeglustab seedimist.
• Loobu nisust (eriti saiast), sest see sisaldab palju gluteeni (liimvalk), paljud inimesed on selle suhtes tundlikud.
• Söö häid rasvu. Kasulikke rasvu leidub avokaados, kalas, kõrvitsaseemnetes, päevalilleseemnetes, pähklites ja köögiviljades. Nendes on palju rasvu, mis kiirendavad ainevahetust nii, et kehakaal alaneb ja seda juba alatiseks. Halvad rasvad on küllastunud rasvad, mis esinevad punases lihas ja võis. Nad on väga raskesti seeditavad, ummistavad artereid ja tekitavad haigusi ning kaaluprobleeme.
• Ära jäta söögiaegu vahele ja söö alati hommikust. Põrn on parimas vormis eelkõige hommikul. Samuti jääb nii  terve päev  energia põletamiseks. Seedimise ergutamiseks peab hommikuti sööma. Kui sa ei söö, tõlgendab aju saadud signaalist, et toitu on vähe. Seejärel vallanduvad organismis stressihormoonid ja toiduvajaduse vähenemiseks hakkab organism kahandama lihaskude. Kui sa sööd hiljem, vabastab organism rohkem insuliini rasva tootmiseks, sest toitu võib vähe olla!
• Puhasta organism mürkainetest. Toksiinid pesitsevad rasvkoes. Kui organism on mürkaineid täis, on võimalik, et rasva ja lihaste suhe kaldub rasva kasuks. Kaalu on võimalik kontrolli alla saada aidates organismil toksiinidest ja kemikaalidest vabaneda.
• Ära pea moedieete. Dieet aeglustab seedeensüümide tootmise funktsiooni. Rasvarakud paisuvad, muutuvad toksiiniliseks ja asuvad pesitsema kudedesse, lihaspinge kaob ja tekib depressioon. Pigem söö rohkem, kuid söö õigeid toite.
• Võimle. Kehaline liikumine tõstab seedimisvõimet ja kalorid kasutatakse kiiremini ära. Alusta lihtsa kõndimisega- see on suurepärane moodus rasvade liigutamiseks.
• Hoia ainevahetus tegusana. Kohe hommikul joo klaas sooja vett, kuhu on pigistatud sidrunimahla.
• Loobu alkoholist. See kahjustab põhilist ainevahetuse organit – maksa. Õlus ja veinis on palju suhkrut, seejuures virgutab alkohol ka söögiisu.

Allikas: “Sa oled see, mida sööd” Dr Gillian McKeith


Mari Ojasaar