Reklaam sulgub sekundi pärast

MAI-LIIS KIVISTIK annab nõu, kuidas orienteeruda looduskosmeetika trendide maailmas

MaiWistik töötuba
MaiWistik töötuba — FOTO: Helen Tulp

Näojooga treener ja MaiWistiku looja Mai-Liis Kivistik tõdeb, et üldiseltei ole puhas ilu üles ehitatud trendidele, vaid loodusele. Küll aga võib looduskosmeetika trendide muutumise sagedus oleneda inimeste eelistustest, tehnoloogilistest edusammudest ja ühiskondlikest väärtustest. Ta selgitab, kuidas muutuvate trendidega looduskosmeetikamaailmas orienteeruda.

Uued trendid ei tähenda tingimata paremaid tooteid

Mai-Liis toob välja, et uute toodete ja valemite kiire arengu aitavad kaasa tuua tehnoloogia edusammud. Ta selgitab, et brändid püüavad sageli konkurentsis püsida, tutvustades uuenduslikke tooteid, mis tegelikkuses ei tähenda alati, et nad on tingimata paremad varasematest toodetest.

Kindlasti mõjutab sotsiaalmeedia ja ilumõjutajate tõus, mis on kaasa aidanud trendide kiirele levikule. Mida populaarsemaks saavad Instagramis, TikTokis või YouTube'is ilutooted, seda kiiremini võivad need mõjutada inimeste käitumist.

„Tuleb olla eriti tark tarbija ja ise üle kontrollida, kas need tooted, millest palju räägitakse, päriselt ka toimet omavad ning 95-100% looduslikud on. Loodustooteks võib nimetada ka seda toodet, milles on vaid 15% looduslikku toorainet,“ hoiatab ta.

Mai-Liis tõdeb, et üldiseltei ole puhas ilu üles ehitatud trendidele, vaid loodusele. Huvilised jätkavad lihtsate, “läbipaistvate” koostisosadega toodete otsimist. Puhas ilu rõhutab tooteid, mis on vabad kahjulikest kemikaalidest, parabeenidest, sulfaatidest ja sünteetilistest lõhnaainetest. Keskkonnasõbraliku pakendi ja koostisosade jätkusuutliku hankimise nõudlus on suur. Tänu sellele keskenduvad brändid eriti tugevalt oma keskkonnamõju vähendamisele ja kasutavad taaskasutatavaid või biolagunevaid materjale. 

Siiski on ka positiivseid trende

Positiivsete trendidena toob ta välja, et on suurenenud huvi isetehtud ilutoodete ja nulljäätme pakendamise vastu. Otsitakse viise oma kosmeetikatoodete ise valmistamiseks ja ühekordse plastiku jäätmete vähendamiseks. Eelistatakse endiselt aloe verat, mesilasvaha ja mitmesugused taimeekstrakte nende loomulike ja kasulike omaduste tõttu.

Isikupärastatud nahahooldus- ja kosmeetikatooted, mis vastavad individuaalsetele vajadustele ja eelistustele on muutunud üha kättesaadavamaks.

Uueks trendiks võib ka nimetada probiootikume nahahoolduses. Probiootikume ja prebiootikume kasutatakse naha tervisliku mikrofloora edendamiseks.

Aga ka kannabidiool (CBD) ja kanepipõhised nahahooldustooted said populaarseks nende võimalike põletikuvastaste ja rahustavate omaduste tõttu. Neid komponente lisatakse seerumitesse, kreemidesse ja isegi puhastusvahenditesse.

Mida võib oodata 2024. aasta trendidest?

  • Veeta ilutoodete suundumus: Soov kontsentreeritumate toodete järele võib kaasa tuua rohkem veeta või tahkete ilutoodete tootmise. Need tooted on sageli pulbri- või tahkes vormis ning vajavad vähem pakendamist.
  • Läbipaistvus ja sertifitseerimised: Brändidelt otsitakse suuremat läbipaistvust, sealhulgas puhta ja jätkusuutliku praktika kolmanda osapoole sertifikaate ja kinnitusi.
  • Tehnoloogial põhinev isikupärastamine: Isikupärastamine puhta ilu toodete loomiseks, mis on kohandatud individuaalsele nahatüübile ja muredele.
  • Pakendamise innovatsioon: Otsitakse uuenduslikke, jätkusuutlikke pakendilahendusi nagu komposteeruvad materjalid ja taaskasutatavad topsid.
  • Puhas juuksehooldus: Puhta ilu suundumus ulatub üha enam ka juuksehooldustoodetesse, rõhutades rohkem looduslikke ja keskkonnasõbralikke koostisosi šampoonides, palsamites ja stiliseerimistoodetes.

Kuidas end kõige paremini looduskosmeetika trendidega kursis hoida?

Kui on soov end looduskosmeetika trendidega kursis hoida, soovitab Mai-Liis osaleda oilumessidel ja ekspodel. Need sündmused pakuvad sageli esimest pilku uutele toodetele ja uuendustele ilutööstuses, sealhulgas looduslikus ilus.

Osale veebipõhistes ilukogukondades ja foorumites. Platvormid nagu Reddit ja Facebook omavad pühendunud gruppe, kus liikmed arutavad ja jagavad teavet looduslike ilu suundumuste ja toodete kohta.

Telli uudiskirjad oma lemmik looduslikelt ilubrändidelt. Brändid saadavad sageli oma tellijatele infot uute toodete lansseerimise ja sooduspakkumiste kohta.

Kaalu osalemist veebikursustel või töötubades, mis on seotud loodusliku ilu ja nahahooldusega. Need võivad pakkuda sügavamat teavet koostisosade, valemite ja suundumuste kohta.

Ta ütleb, et looduskosmeetika reeglid nagu puhaste ja keskkonnasõbralike koostisosade kasutamine, võivad püsida samana, kuid tegelikud tooted, koostisosad ja turunduse muudatused võivad kiiresti muutuda. Ilumaailm kohaneb kiiresti uute suundumustega ja muutub pidevalt.Lisaks aitab kursishoidmine saada kiiresti selgeks nipid, kuidas tooteid paremini kasutada või oma ilurutiini siduda.