PALJAS PORGAND: “Olen sotsiaalmeedia negatiivset mõju ka enda peal tundnud!”

PALJAS PORGAND: “Olen sotsiaalmeedia negatiivset mõju ka enda peal tundnud!”

Paljas Porgand ehk kodanikunimega Merilin Taimre on kindla peale Eesti üks edukamaid ja tuntumaid blogijaid. Merilini Instagrami kontol hoiab igapäevaselt silma peal üle 38 000 inimese ning jälgijate arv suureneb iga päevaga. Buduaar küsis Merilinilt, mida naine oma esimese Instagramis avaldatud foto kohta mäletab ja kelleks ta end ise peab – mõjutajaks või blogijaks.

Mida mäletad oma esimese Instagrami postituse kohta?

Instagrami konto lõin aastal 2013. Mäletan väga selgelt, et mu esimene postitus sai tehtud Austraalias ajal, mil töötasin farmis. See oli tõeline INSTA pilt ehk vahetu kohene pilt. Tegin klõpsu läbi äpi ja laadisingi kohe üles. Selleks oli ülilihtne pilt üle põldude siravast päikesest. Tänapäeval on tegemist väga täpse turundusstrateegiaga, mida, millal, millisena üles laadida. Üleslaaditavad pildid on tehtud tihtipeale kaameraga, läbinud töötluse ning caption‘id ja teemaviited hoolega valitud. Nii ka minu puhul. Eriti kui tegemist on sisuturundusliku postitusega.

Kas sa jälgid sotsiaalmeedias oma laike ja seda, kes sind jälgib ja kes mitte?

Laike jälgin nii ja naa. Samamoodi oma jälgijate arvu ning selle kasvu. Kuid kes mind jälgib ja kes enam mitte, seda küll ei ole juhtunud.

Kelleks sa end ise pead – mõjutajaks või blogijaks?

Mõlemaks. Mõjutajate kohta ongi jube vale arusaam levinud, et a la kõik, kellel on kindel arv jälgijaid, on kohe mõjutajad. EIEIEI! Oma mõju avaldab tõepoolest iga inimene planeedil. Kui paljudele või kui palju – selles on küsimus. Sotsiaalmeedia mõjutajaks klassifitseeriksin pigem siiski inimest, kelle teguviis ei ole lihtsalt olla pildil ilus ja koguda laike, vaid kelle sõnum, tegevus, eluviis ja tegutsemine tõesti suudab avaldada positiivset mõju teda jälgivale isikule. Jah, ma pean end mõjutajaks. Ja seda mitte niisama öeldes või ise uskudes. Vaid toetudes sadadele kirjadele, mida olen oma kallitelt jälgijatelt saanud, kuidas olen ühel või teisel moel olnud nende eluteel abiks, inspiratsiooniks või motivatsiooniks. Minu jaoks on sotsiaalmeedia mõjutajana kõige kõige olulisem just see abi, mida ma suudan inimestele oma tegemistega pakkuda. Ja blogija olen ma väljaspool sotsiaalmeediat, sest mul ju ometi on oma blogi paljasporgand.ee. Jällegi aga ei saa öelda, et iga blogija oleks ka sotsiaalmeedia mõjutaja, sest paljud blogivad lihtsalt fashion‘ist, ilust, oma elust vms avaldamata seejuures mõju inimeste eludele.

Mis oleksid sinu kolm nõuannet, kuidas luua edukas sotsiaalmeediaplatvorm?

Väga kulunud nõuanne, aga sulatõsi – 1. jääda iseendaks, 2. leida oma nišš ja 3. olla sellega järjepidev.

Sotsiaalmeedias kipuvad asjad olema täiuslikud. Mis sa arvad, kas see on kuidagi ohtlik just nooremale jälgijaskonnale?

Kindlasti ja mitte ainult noortele. Olen tundnud selle negatiivset mõju ka enda peal. “Sa oled see, mida sa sööd” ja söömise all pean siinkohal silmas tarbimist. Meedia, mida me tarbime, kujundab meie arvamust ning uskumusi. Noored, kes vahivad vaid #fitspo #thighgap #weightloss kontosid, võivad avastada end ootamatult toitumishäirete küüsist või üle treenimast. Minu suurim õppetund: lõpetada kõikide kontode jälgimine, kelle kontolt lahkudes tunned end halvemini kui sinna sattudes. Nii olen minagi lõpetanud väga paljude jälgimise, isegi kui tegemist on sõbra või tuttavaga. Näiteks: isegi kui tegemist on väga positiivse ja ilusa reisikontoga, siis teades, et sa ei saa endale reisi rahaliselt ja/või ajaliselt lubada ning oled neid reisipilte nähes kurb ja täis igatsust, soovitan selle konto jälgimise lõpetada. Muidu sisestad endale iga kord uskumust, et sina pole väärt. Ja nii tuleb teha iga kontoga. Ma armastan enim ausaid, tõelisi ja vahetuid kontosid, kus näidatakse nii oma elu kõrg- kui madalhetki. See on see, mida teen ka mina nii sotsiaalmeedias kui blogis.

Sarnased artiklid