KUIDAS läbi koputusteraapia andestada?

Foto
Foto: Grethe Rõõm

Mis saab siis, kui me ei oska andestada?

Rosin-Pindmaa selgitab, et iga kord, kui tegu on andestamatusetundega, saab meie puuelemendi energia mõjutatud moel, mis takistab qi vaba liikumist meie energiasüsteemis. Kui inimene ei suuda andestada, hakkab temas pulbitsev viha-, ebaõiglus-, pettumus- või solvumistunne kahjustavalt mõjutama esmalt hingetasandit, seejärel emotsionaalset ja lõpuks füüsilist tasandit. Hoides kinni andestamatusetundest seoses minevikus toimunuga, võib see ohustada meie tervist ja heaolu. „Hiina meditsiini teooria vaatenurgast mõjutab pikaajaliselt endas hoitud viha lisaks maksale ka südant ja põrna, kuna soodustab maksa qi seiskumist. Selle tagajärjeks võivad olla ärrituvus, frustratsioon, peavalud, vihapursked ja probleemid reproduktiivorganites. Kuna pidev mõttes ebameeldivas minevikusündmuses viibimine ja andestamatus kahjustavad ka põrna, võib see põhjustada väsimust, seedehäireid ja keskendumisraskusi. Samuti unetust või depressiooni, mis on südame ja shen´i tasakaalutuse sümptomiteks,“ sõnab ta ja lisab, et kuna põrn vastutab meie suutlikkuse eest seedida lisaks toidule ka inimesi, informatsiooni ja olukordi, siis andestamatus on märk sellest, et sa ei ole suutnud „seedida“ mingit konkreetset olukorda.

Andestades endale või kellelegi teisele, suudame taastada eneses tasakaalu ja sisemise rahu

Rosin-Pindmaa toob välja, et liikumaks oma eluga edasi elurõõmsamalt ning taastamaks qi vaba ja tasakaalustatud liikumine, võib palju abi olla akupunktide mõjutamisest. „Ühe allika andmeil võivad punktid Maks 3 Taichong ja Yintang (n-ö kolmanda silma punkt) aidata lahti lasta pahameelest seoses minevikuga,“ lausub ta ja lisab, et andestades endale või kellelegi teisele, suudame taastada eneses tasakaalu ja sisemise rahu. „Kui sul on kellegi suhtes vimma- või sallimatusetunne tema kunagise teo tõttu, tasub kaaluda talle andestamist. Mitte ilmtingimata tema pärast, vaid iseenda pärast, kuna see lõhkuv tunne on ju sinu sees ning loob tasakaalutust sinus. Kui sa ei ole seni suutnud andestada kellelegi, kes sulle kunagi haiget tegi, siis ühe teooria kohaselt on tal senini võim sinu ja sinu sisemaailmas toimuva üle. Liikumaks oma eluga edasi senisest suurema kerguse ja sisemise rahuga, on sul vaja andestada ja lahti lasta. Kui sa aga ei suuda andestada iseendale ja kannad endiselt eneses süütunnet, ei ole sul võimalik elus päriselt edasi liikuda,“ tõdeb ta.

Kui meil on põhjust andestada, on meil ka põhjust andeks paluda

Rosin-Pindmaa selgitab, et tema vaatenurga kohaselt, kui meil on põhjust andestada, on meil ka põhjust andeks paluda (vähemalt iseendalt). „Seetõttu sisaldab järgnev tehnika andestamist endale. Olen sõnastusse lisanud ka valguse, armastuse ja andestuse saatmise – seoses sellega on hea endale teadvustada, et ei ole võimalik saata kellelegi valgust, armastust ja andestust ilma, et sa seda kogeksid enda sees. Seetõttu võib järgnev andestamistehnika olla suureks kingituseks sulle endale.“

Rosin-Pindmaa toob välja üldise sõnastusega näite andestamatusetunde vabastamisest

TEHNIKA: Andestamine koputades

Enne koputama asumist joo vett, v.a juhul kui sinus juba on piisavalt vett.

1. Vali välja üks konkreetne juhtum, millega seoses on sinus andestamatusetunnet – enda või kellegi teise suhtes.

 2. Määratle sind häiriva tunde intensiivsus skaalal 0 kuni 10.

3. Koputades karatepunkti piirkonnale, ütle: „Kuigi minu sees on andestamatusetunnet seoses ………. , ma siiski aktsepteerin, väärtustan ja armastan end sellisena nagu olen või vähemalt jään avatuks võimalusele, et ühel päeval seda suudan, ning valin kaasa aidata qi vabamale liikumisele eneses.“

4. Koputades kahe sõrme otsaga (sinu jaoks sobiva tugevusega) koputusjadasse kuuluvatele akupunktidele, korda endamisi sind häiriva olukorraga seonduvat märksõna, nt „andestamatusetunne“ või „ma ei suuda andestada“.

5. Hinga paar korda sügavalt sisse ja välja.

6. Määratle uuesti sind häiriva tunde intensiivsus skaalal 0 kuni 10 ning pane tähele, kas see on läinud suuremaks, väiksemaks või jäänud samaks. Kui sind häirinud tunde intensiivsust väljendav number ei ole veel kahanenud nullini, siis tee järgmine koputusring.

Kui pärast koputusringi emotsionaalses plaanis midagi muutunud ei ole, muuda oma alustusfraasi sõnastus spetsiifilisemaks või vali mõni teine lähenemisviis. Koputades karatepunkti, võid öelda ka näiteks nii: ”Kuigi see inimene tegi … ja minu sees on sellega seonduv vimmatunne, ma siiski aktsepteerin, väärtustan ja armastan end. Ning kuna see vimmatunne on minu sees, siis kaalun võimalust, et ma andestan endale ja ehk kunagi, nt saja valgusaasta pärast, andestan ka talle kogu tema teadmatuse.” Või siis: ”Kuigi ta käitus minu jaoks sobimatul moel, valin end vabastada selle olukorra kahjustavast mõjust, liikumaks oma eluga edasi teadlikumalt ja elurõõmsamalt.” Või hoopis: ”Kuna ma ei saa välistada, et olen kunagi mingil moel panustanud selle mind häirinud olukorra tekkimisse, valin andestada iseendale oma teadmatuse.” Ja võid öelda ka nii: ”Kuna tean, et iga inimene annab endast alati parima vastavalt oma teadlikkusele ja hingehaavadele, valin saata talle valgust, armastust ja andestust.“