ERATREENER MAREK B KALMUS saadab naised päikest võtma

12 kommentaari
ERATREENER MAREK B KALMUS saadab naised päikest võtma

Päikest on Eestis tõepoolest vähe ning seetõttu kannatavad paljud meist ka D-vitamiini puuduse käes. Kui soojale maale puhkama minna ei õnnestu, siis jääb üle solaarium, kuid see võib teadupoolest nahavähki tekitada. Antud teemal avaldas hiljuti oma Facebooki lehel arvamust eratreener Marek B Kalmus, kes on tuntud oma otsekoheste ja ausate sõnavõttude poolest.

Päikest on Eestis tõepoolest vähe ning seetõttu kannatavad paljud meist ka D-vitamiini puuduse käes. Kui soojale maale puhkama minna ei õnnestu, siis jääb üle solaarium, kuid see võib teadupoolest nahavähki tekitada. Antud teemal avaldas hiljuti oma Facebooki lehel arvamust eratreener Marek B Kalmus, kes on tuntud oma otsekoheste ja ausate sõnavõttude poolest.

Nimelt jäi Marekule silma üsnagi intrigeeriv lugu sellest, kuidas üks neiu end solaariumis üle kõrvetas ja oma kõhu ära rikkus. Seda lugu saad lugeda siin

Marek on ise mitukümmend aastat solaariumis käinud ja leiab, et Eestis elavale inimesele on see lausa vajalik!

Loe Mareku arvamust sel teemal allpool:

Solaarium – hea või halb sinu tervisele? Nii võiks küsida absoluutselt kõige kohta ja vastus sõltuks alati sellest, kui palju me teemat valdame. Lühidalt vastates võin öelda, et tehispäikest õigesti doseerides on see kindlasti tervisele kasulik, seega saab öelda, ka vajalik. Kasutada või mitte? Igal juhul kasutada. Eriti meie põhjamaisel pimedal maanurgal, nagu Eesti on. Tihti pole suvigi eriti päikesega õnnistatud, seega andke minna. Kasutage, aga ikka jälle mõistusega! Loomulikult peab igaüks ise teadma või eelnevalt välja selgitama enda nahatüübi ja vastavalt siis tehispäikest ka doseerima. Kuna ma ise olen staažikas tehispäikese kasutaja, siis mäletan, et igas solaariumis peaks kohapeal olemas olema mingid nahatüübi määramise variandid. Mina alustasin solaariumis käimisega kohe, kui Eestisse esimesed säärased masinad tekkisid ja see oli umbes aastatel 1989-1990. Vähemalt mina avastasin need sel ajal. Tegu oli masinatega, mis olid ühepoolsed ehk siis küpsetasid ainult pealtpoolt. Selja all oli miski lihtne lavats ja seljast võetud riided keerasid pea alla toeks.

Kui tihti siis solaariumis käia? Eesmärgiks ei tohiks olla oma rassitunnuseid muuta, vaid saavutada ilus kerge pruunikas jume, mis nii-öelda tugevama naha omajatele kergemalt kätte tuleb. Õrnemate nahatüüpide puhul on see paraku keerulisem. Kuna mind on õnnistatud parema nahaga, siis saan öelda, et piisava jume saavutamiseks pean käima solaariumis esimesed kaks nädalat kaks korda nädalas ja hiljem päevituse säilitamiseks umbes nädalas korra. Et meil on kehvad suved, siis satun solaariumisse aastaringselt.

Miks solaarium hea on? Sest me saame sellest D-vitamiini. Ultraviolettkiirguse abil suudab meie keha toota organismile vajalikku D-vitamiini ja Eestis kannatavad paljud selle olulise vitamiini puuduse käes. Fakt on see, et D-vitamiini puudus võib põhjustada tõsiseid terviserikkeid ja kokkuvõttes võiks isegi öelda, et solaariumis lausa peab käima, et seda vitamiini saada. Kaunis jume on boonuseks.

Seega, kas ma olen solaariumi poolt või vastu? Ikka poolt ja kahe käega poolt! Aga seda tuleb teha mõõdukalt. Üleküpsetamine on ebatervislik. See on sama, mis toiduga – kui sööd üle, on väga-väga halb. 

Marek B Kalmus