Reklaam sulgub sekundi pärast

Uuskasutus kogub üha enam moekunstnike poolehoidu

Re-use fashion on praegu moemaailmas kuumem kui kunagi varem. Just-just, sellest vaimustuvad ühtmoodi nii second-hand’ides šopata armastavad ja põnevaid leide ihkavad stiiligurmaanid kui ka igapäevaselt kõrgmoodi loovad disainerid. Projekt ReUse Republic ühendab mass- ja praaktoodangu moekunstnike lennukate ideedega ja pakub tulemuseks originaalse (ja tõeliselt soodsa!) disainerloomingu. ReUse Republicu looja Mari Martin räägib lähemalt.

 

Re-use fashion on praegu moemaailmas kuumem kui kunagi varem. Just-just, sellest vaimustuvad ühtmoodi nii second-handides šopata armastavad ja põnevaid leide ihkavad stiiligurmaanid kui ka igapäevaselt kõrgmoodi loovad disainerid. Projekt ReUse Republic ühendab mass- ja praaktoodangu moekunstnike lennukate ideedega ja pakub tulemuseks originaalse (ja tõeliselt soodsa!) disainerloomingu. ReUse Republicu looja Mari Martin räägib lähemalt.

Oled ReUse Republicu projekti juhtinud juba aasta. Milline oli sinu algne visioon sellest ja milliseks on projekt tegelikkuses kujunenud?
Minu esialgne visioon oli tegelikult väga lihtne. Tahtsin näidata uuskasutust veidi teise nurga alt, sest tundsin, et minu nägemus on pisut erinev valitsevast arusaamast. Taaskasutusest räägiti palju kui elitaarsest voolust, mis on pingutus õilsate eesmärkide nimel ja väike ohverdus rahakoti (heaolu) arvelt. Kuid minu jaoks oli see olnud lahe elustiil juba pikka aega ning väga paljuski just seetõttu, et see oli praktiline ning midagi enamat kui tavaline. See on loomulik protsess ja elu osa, mis pakkus mulle põnevust ning kindlasti ka rahalist võitu. Ja mõtlesin, et just seda sõnumit sooviks edastada ka teistele.
ReUse Republic on loodud kindlasti rahvusvahelise projekti ja ettevõtmisena. Seetõttu on nimi ingliskeelne, et oleks arusaadav nii siin kui ka mujal, maade ja merede taga. Läbiv idee on tõepoolest mastaapsem keskkonnasõbralik koostöö suuremate moetööstuste ja noorte disainerite vahel – et midagi ei läheks raisku ning tegeleda loomuliku protsessina ka taaskasutusega.
Usun, et igas valdkonnas on oma kitsaskohad ja probleemid ning tõele otsa vaatamine ja nende lahendamine on ühiskondlikult väga terve nähtus. See kõik aitab ühiskonnas kaasa taaskasutuse arusaamale ja levikule. Ühest küljest motiveerime noori disainereid mõistma ja harrastama aina rohkem taaskasutust, teisalt aga pakume publikule kompromissi unikaalse disainitoote ja mõistliku hinna vahel. Sellisel juhul saab taaskasutus muutuda arusaadavamaks laiemale publikule.
Visioon on koondada kokku moetööstused, kes soovivad anda oma panuse sotsiaalsetesse ja keskkonnasõbralikesse lahendustesse. Lisaks luua neile selle tunnustuseks embleem analoogselt “Fair Trade“ märgile, mis väärtustaks ja eristaks neid vääriliselt teistest.
Kuna tegemist on uudse mõttega, siis iga samm võtab aega, et saaks kuuldavaks ja mõistetavaks. Tänu Kristiine keskusele, kes innovaatiliselt ReUse Republicu ideele oma poolehoidu avaldas, saime idee käima lükatud.

Projekti on kaasatud mitmed Eesti noored ja lootustandvad moekunstnikud: Mariana Kolesnik, Kirill Safonov, Liina Stein, Katrin Kotkas, Luule Pakkas, Diana Kurves, Piret Puppart. Praeguseks on taaskasutusse panustanud Your Face, Vero Moda, Zara, Chicco, Reserved, Mothercare, Expressions, Gasell ja Baltika.

Vaata stiilinäiteid galeriist!

Kommenteeri, milliseid põnevaid uuskasutusleide oled sina teinud!

Loe edasi ajakirja Buduaar Shopping talvenumbrist.

Buduaar Shopping

 

 

[gallery ids="1835477,1835483,1835489,1835497,1835505,1835512,1835519"]