5 ASJA, MIDA pead tegema hommikuti enne kella üheksat, kui tahad olla sale
Foto: shutterstock

Sinu eluviis ja toitumine moodustavad ühtse terviku. Teatud hommikuste rutiinide sisse juurutamine või ümber harjutamine aitavad sul aga vormis püsida ning üleliigsed kilod maha raputada. Seetõttu on väga oluline, et võtaksid omaks allpool toodud viis harjumust, kirjutab news.com. 

Liigu

Uuringud pole liikumisele leidnud kõige sobivamat kellaaega. Hommikusel trennil on aga üks hea külg: sedasi saad trenni kohe tehtud ja asi korras. Uuringutest on selgunud ka tõsiasi, et need, kes teevad trenni hommikuti, teevad seda regulaarsemalt. Hommikuti on plaanist ka kergem kinni pidada, sest pikale veninud tööpäev ei aja su rutiini sassi. 

Söö hommikuti kõht täis

Harvardi ülikoolis läbiviidud uuringu sõnul aitab tervislik ja regulaarselt söödud hommikusöök kolesteroolil kontrolli all püsida ning ennetada diabeedi teket. Lisaks ei teki sul siis ka snäkkimise vajadust. 

Hinga sügavalt

Inimene hingab päeva jooksul keskmiselt 23 040 korda. Neist enamus pole aga lõõgastavad hingamised. Iga päeva peaks enda jaoks varuma mõned minutit aega, et hingata rahulikult ja lõõgastunult. Sellest on kasu nii kehale kui ka meelele. Sügav hingamine aitab ennetada stressi ning vererõhuga seotud probleemide tekkimist. 

Ole täpne

Harjuta endale sisse, et ärkad igal hommikul samal kellaajal. Sedasi püsib su sisemine kell paremini rütmis ning see omakorda aitab toiduisul, stressil ja veresuhkrul stabiilsena püsida. Liiga kaua magamine või hilja voodisse minek aiab aga rütmi sassi. 

Joo piisavalt vett

Pika ööune ajal vedeliku tasakaal kannatab. Seetõttu on oluline kohe hommikul juua vett, et öine puudus tasa teha ning keha saaks niisutatud.