5 PRAKTILIST SOOVITUST, kuidas vaimset tervist tugevdada
Foto: shutterstock

Vaimne tervis on see, kuidas inimene mõtleb, tunneb ning ümbritseva maailmaga suhestub. Seega mõjutab vaimne tervis seda, kuidas me iseend, teisi ja ümbritsevat keskkonda kogeme ning kuidas me eluga toime tuleme. Vaimse tervise heaks saab ka ise palju ära teha. Soome vaimse tervise liit pani kirja viis soovitust, kuidas seda teha. 

1. Tunne elust rõõmu

Õpi tundma rõõmu oma elust - isegi keset probleeme. Hoolitse enda eest ja mõtle positiivseid mõtteid.

2. Proovi uusi asju

Üllata ennast ja innustu millestki uuest. Rutiini rikkumine toob su ellu vaheldust ning uusi elamusi. 

3. Ära unusta sõpru

Sõprade ja tuttavatega oma elu jagamine muudab selle rikkamaks. Inimene pole loodud olema üksi ning mitte keegi meist ei taha oma päevi üksinduses veeta. 

4. Ära muretse nii palju

Muretsemine ei muuda mitte midagi. Kui sa kogu aeg oma tuleviku ja mineviku pärast muretsed, kulutad vaid liigselt energiat. Püüa elada hetkes ning tunda sellest rõõmu. 

5. Ära jää üksi

Ära jää raskel ajal üksinda. Kui tunned, et sul on raske ja tahad kellegagi rääkida, siis otsi abi. 

 

allikas: mielentervysseura.fi