MIKS PEAKS AVOKAADOT iga päev sööma?
Foto: Shutterstock

Hiljutise põhjaliku uuringu sõnul peaks avokaado igapäevaselt meie kõigi toidulaual leiduma. Nendes olev hea rasv ennetab metaboolset sündroomi, mis suurendab südamehaiguste ja diabeedi riski. 

Avokaado sisaldab küllastumata rasvu, oleiinhapet ning oomega-3-rasvhappeid. Ameerikas läbi viidud uuringu sõnul aitavad taimsed rasvad, mida leidub näiteks taimeõlides, avokaados, pähklites ja seemnetes, vähendada südamehaigustesse suremise riski. See-eest loomse päritoluga küllastunud rasvad, mida leidub lihas, piimas ja munades, on seotud suurema südamehaigustesse haigestumise riskiga. 

Väldi südamehaigusi

Teadlased jälgisid 22 aasta jooksul ligi 100 000 inimese toidulauda. Nad täitsid iga nelja aasta tagant ankeedi, millega jälgiti inimese toiduvalikut. Selle aja jooksul suri umbes 20 600 inimest, kellest 4500 suri südamehaigustesse. 

Selgus, et neil, kes tarbisid ohtralt taimseid rasvu, oli 16 protsenti väiksem risk surra südamehaigustesse kui neil, kes tarbisid taimseid rasvu vähe. Seevastu neil, kes tarbisid ohtralt loomseid rasvu, oli 21 protsenti suurem risk surra südamehaigustesse kui neil, kes loomseid rasvu vähe sõid. 

Üks avokaado iga päev

Rasvu peaks tarbima 25 kuni 40 protsenti päevasest energiavajadusest.

Küllastunud ehk kõvade rasvade osakaal peaks kõige rohkem olema 10 protsenti päevasest energiavajadusest. Küllastumata ehk pehmete rasvade osakaal aga 15 kuni 30 protsenti. 

Enamik avokaados sisalduvast rasvast on küllastumata. Keskmise suurusega avokaado sisaldab ligikaudu veerandi päevasest küllastunud rasvade soovituslikust kogusest. Lisaks sellele on avokaado ka suurepärane antioksüdantide, kiudainete, B-, K- ja E-vitamiini ning mineraalide allikas. 

 

allikas: Time