MYFITNESSI ERATREENER KRISTIINA LAURI 7 toitumisnippi
pilt: MyFitness

MyFitnessi spordiklubi personaaltreener Kristiina Lauri tõdeb, et tegelikult ei ole olemas sellist asja nagu "hea" ja "halb" toit. Pigem on küsimus tasakaalus ehk selles, kui palju ja mida süüakse. Tükike pitsat või jäätis ei tee mitte kedagi paksuks  kõik oleneb siiski sellest, mida sa muul ajal sööd ning kui palju sa ennast liigutad.

Kristiina toob välja seitse nippi, mis aitavad oma toitumisel paremini silma peal hoida ehk tervislikumalt toituda:

1. Vähem valikut! 

Mida rohkem erinevaid toite sa lauale paned, seda suurem on ülesöömise tõenäosus. Mõtle korraks, kui sul on laual viis erinevat kummikommi sorti, siis tahad ju kõiki proovida? Aga kui oleks ainult üks? Ehk on ära tõestatud, kui laual on näiteks 500g ühte sorti juustukuubikuid või 5x100g erinevaid kuubikuid, siis on kindel, et sööd päris palju rohkem. Seega järgmine kord, kui teete mingi ühisürituse, ära lase igal sõbral tuua, mida hing ihaldab (kui asi ei puuduta puu- ja juurvilju, sest ütle mulle üks inimene, kes on end puuviljadest ülekaaluliseks söönud!), vaid leppige kokku 3–4 toitu, mida õhtul snäkiks pakute.

2. Peida küpsised ning jäta välja porgandid. 

Out of sight, out of mind – kas pole?

3. Mugavus võidab. 

Kui sul on juurviljad ja puuviljad ära hakitud, mitte peidetud külmkapi alumisse riiulisse, siis suure tõenäosusega haarad sa nälja korral mõne juurika. Vastasel juhul on valmisprodukti ikka lihtsam haarata – nagu ka saiakesi toidupoodides –, millest soovitan näljasena suure kaarega mööda minna.

4. Ära viska “tõestusmaterjali” vahepeal ära. 

Ühes katses söödi kanatiibu, kus ühelt laualt viidi konte koguaeg ära ning teisel jäeti kuhi lauale. Mis sa arvad, kumb rohkem sõi?

5. Kui sa sööd, siis ära tegele kõrvalise tegevusega.

6. Haara väiksem taldrik ja pane kogu toit korraga taldrikule. 

Silm on kuningas, kui sa näed seda suurt kuhja, siis suure tõenäosusega teise portsu järele ei lähe.

7. 20% vähem. 

Kui soovid alustada kaalu langetamisega, alusta vaikselt. Võta järgmine kord taldrikule 20% vähem kui seni oled harjunud või veel parem, asenda see värske juurviljaga.

Kui sa tunned, et soovid oma füüsilist vormi parandada, liitu MyFitnessi spordiklubiga siin