13 KG ALLA VÕTNUD Ronda: “Tahtsin end taas ilusana tunda ja oma keha armastada!”

13 KG ALLA VÕTNUD Ronda: “Tahtsin end taas ilusana tunda ja oma keha armastada!”
erakogu

3 lapse ema Ronda võttis viimase rasedusega juurde 20 kg ning ta tundis, et vaatepilt ei ole ilus. Naine tahtis end taas ilusana tunda ning oma keha ja iseennast armastada. Täna on Ronda kaalust alla võtnud 13 kg ning on suurepärases vormis.

Enne kaalulangetust ehk nädal pärast kolmanda lapse sündi kaalus Ronda umbes 64 kg. Tänaseks on naine kaalust alla võtnud tublid 13 kg ning kaalub 51 kg, olles ise 164 cm pikk. Hetkel tegeleb ta lihasmassi kasvatamisega ja enam kaalu ei langeta.

Ronda kolmas tütar sündis eelmise aasta 22.märtsil ning toitumist hakkas naine jälgima 30.märtsil ehk üsna ruttu pärast sünnitust. “Esialgu tegelesin vaid toitumise jälgimisega. Minul ei langeta kaalu ei imetamine ega pikad jalutuskäigud.

Kasutan oma kaalu jälgimiseks myfitnesspal äpp’i ja teen treeninguid, mis mulle reaalselt ka meeldivad. Sisestan sinna oma söödud (eelnevalt kaalutud) toidud ja jälgin kaloraaži. Oma kulutatud kaloreid jälgin läbi nutikella, et teaksin palju kulutan ja palju seejärel süüa tohib. Defitsiiti hoidsin maksimum -500 kcal, üldiselt isegi vähem, kuna oma kilpnäärme alatalitluse tõttu ma ei saa end väga näljas hoida. Hakkab paha, süda hakkab puperdama ja enesetunne on alla arvestuse.

Trenniga alustasin septembris 2020, kui kaks suuremat tütart said hakata rohkem lasteaias käima. Enne seda olin kolme lapsega igapäevaselt kodune koroona piirangute tõttu ja väikese beebi + kahe aktiivse väikelapse kõrvalt ei olnud tahet nii suures mahus treenida nagu täna. Septembrist sain alustada ja esialgu treenisin vaid omaenda keharaskusega. Nüüd viimased 5 nädalat olen ka lisaraskuseid kasutanud. Trenni teen omas kodus, ehk kõik tulemused on saavutatud omal käel ja oma elutoas,” sõnas ta.

Ronda tunnistab, et on olnud ka raskeid hetki ja neid on ka praegu. Mõnikord saab ka hetkest päev ja päevast nädal.  “Kõige raskem ilmselt oli leppida sellega, et nägin nii meeletult vaeva, ajasin näpuga toitumises järge, aga kehalised muutused ei tulnud nii ruttu kui võib-olla mõnel tervel inimesel. Saan tänada selles osas oma kilpnääret, aga mitte miski pole võimatu. Võtab küll kauem aega ja rohkem vaeva, aga tulemused ei jää tulemata. Ja muidugi kolme väikese lapse, eraettevõtte, koduelu, suhte ja kõige muu kõrvalt veel iseenda jaoks aega leida ei olnud kerge.”

Kaalu langetama ajendaski teda asjaolu, et viimase rasedusega võttis Ronda juurde +20 kg ja vaatepilt ei olnud ilus. “Tahtsin end taas ilusana tunda, olla paremas vormis, armastada iseennast ja oma keha. Oma haiguse tõttu ülekaal ja ebatervislik toitumine muudavad enesetunde väga ruttu halvaks. Olin väsinud ja pahur, sest ei olnud iseendaga rahul ja ei toitnud oma keha sellega, mida ta tegelikult vajaks.”

Ronda soovitab kõikidel, kes soovivad samuti kaalu langetada, panna kirja enda eesmärgid – olgu need siis suured või väikesed. “Need, mis on peaaegu käeulatuses ja need mis jäävad kaugele, sest kui lihtsalt midagi teha ja kuskil vehkida, see ei too tulemusi. Ja kasvatage endale paks nahk selga, sest kui motivatsioon kaob (ja see võib väga ruttu kaduda) peab alles jääma distsipliin, mis edasi viib.

Trenni osas soovitan leida endale treening, mis teeb pai nii kehale kui hingele, mis teile meeldib, sest kui teed seda, mis sulle meeldib, on ka tulemused kõvasti paremad. Iga uus algus on raske, kuid ära otsi vabandusi, otsi lahendusi. Ja ärge kartke kodus treenimist, ka see aitab edukalt enda keha vormida ja kaalu langetada. Jah, jõusaal on tõsiselt mõnus koht ja treeneriga treenides tuleksid ilmselt tulemused palju paremini, aga näiteks minu eesmärk ei olegi kuskile lavale minna, vaid lihtsalt olla iseendaga rahul ja seda saab saavutada ka kodus treenides. Seda enam, kui antud momendil Eestis kõik spordiklubid suletud on, tasub mõelda ka kodus tegutsemise peale, mitte peab norgu lasta ja üldse mitte kuskilt alustada.”

Sarnased artiklid